هفتمین دفتر انجمن خیران میراث فرهنگی کشور در قزوین تشکیل شد + فیلم

قزوین - ایرنا - هفتمین دفتر انجمن خیران میراث فرهنگی کشور روز یکشنبه با حضور دبیر انجمن خیران میراث فرهنگی و مشاور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی در استان قزوین تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون فعالی روز یکشنبه در نشست تشکیل انجمن خیران میراث فرهنگی در استان قزوین اظهار کرد: بعد از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، رضوی و البرز امروز توفیق تشکیل انجمن در قزوین را داشتیم.

وی اضافه کرد: این اقدام مهم امروز در سطح ملی با قوت درحال پیگیری است تا منابع مادی خیران در اختیار مرمت و بهسازی آثار تاریخی قرار گیرد.

فعالی اضافه کرد: رعایت اصول و موازین فنی در کارگروه‌ها محفوظ است و مباحث علمی باید رعایت شده تا اعتبارات برای طرح‌های تاریخی مورد نظر هزینه شود.

این مسوول تصریح کرد: تمامی کارهای این انجمن عام المنفعه بوده و زمینه مشارکت هرچه بیشتر خیران حوزه میراث فرهنگی در داخل و خارج از کشور را برای مرمت و نوسازی و مشارکت در راه اندازی موزه ها و انواع بناهای فرهنگی فراهم می‌کند.

فعالی ادامه داد: تشکیل بانک اطلاعاتی خیران و اولویت بندی آثار تاریخی و فرهنگی از عمده موضوعاتی است که باید در سرلوحه کارها قرار گیرد.

در پایان این نشست الواح و احکام انجمن برای ۱۰ عضو استان قزوین قرائت و تحویل اعضا شد.

گفتنی است، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین به مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل انجمن خیران میراث فرهنگی قزوین انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha