تماس‌های مزاحمی به اورژانس مشهد همچنان افزایشی است

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ مشهد در سه ماهه نخست امسال هفت و نیم درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و به رغم آموزش‌های همگانی در این زمینه همچنان افزایشی است.

دکتر علی یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۶۰ هزار و ۱۰۵ تماس مزاحمی و نامرتبط با  اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی کل تماس ها به اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این مدت ۳۲۵ هزار و ۳۴۰ مورد تماس با اورژانس این دانشگاه  حاصل شده است که از این میزان ۶۹ هزار و ۷۰۷ تماس مشاوره‌ای، ۱۷ هزار و ۱۸۲ تماس مزاحمتی و ۱۴۲ هزار و ۹۲۳ تماس نامرتبط بوده است .

به گفته وی، ۹۵ هزار و ۵۲۸ تماس با اورژانس در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منجر به مأموریت شده است.

رییس اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریت‌های امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته های قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی را بدنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر چه تاکنون از طریق آموزش های همگانی و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقدام شده است، اما همچنان این مزاحمت ها ادامه دارد.

دکتر یزدانی با بیان اینکه تماس‌های مزاحمی و نامرتبط بازی با جان و حیات بیماران است، اظهار کرد: اتخاذ جرایم سختگیرانه و شدیدتر در راستای کاهش آمار مزاحمت‌های تلفنی با سیستم‌های امدادرسان مورد تاکید است.

وی گفت: امید است با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می شود، این مشکل مزاحمت های تلفنی اورژانس حل شود.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۳ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با زیر پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha