۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85525616
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مشکل آب شرب بخش محمدیه در قزوین برطرف شد

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۳
کد خبر: 85525616
مشکل آب شرب بخش محمدیه در قزوین برطرف شد

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قزوین از حفر سه حلقه چاه جدید با هدف جلوگیری از بروز بحران و رفع مشکلات آب شرب بخش محمدیه خبر داد.

داراب بیرنوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کاهش شدید آبدهی چاه‌های بخش محمدیه واقع در شهرستان البرز به ویژه شهرهای محمدیه، مهرگان و بیدستان که دچار کم آبی قابل ملاحظه شده بود، با حفر و تجهیز اضطراری سه حلقه چاه به ظرفیت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه جبران شد.

وی با بیان اینکه مردم باید همچنان در مصرف آب مدیریت کنند، ادامه داد: کمبود واقعی آب آشامیدنی در این حوزه به میزان ۳۰۰ لیتر بر ثانیه بوده و بنابراین لازم است مردم به طور جدی مصرف آب خود را مدیریت کنند تا همه شهروندان از نعمت آب شرب برخوردار شوند.

بیرنوندی در خصوص عملیات عمرانی صورت گرفته برای حل معضل کم آبی در بخش محمدیه تشریح کرد: سه حلقه چاه مورد اشاره با نام های سهای هفت، هشت و ۹ حفر شده و خط انتقال لازم نیز به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر با قطرهای مختلف اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مسوول در خصوص اعتبارهای هزینه شده برای طرح فوق نیز بیان کرد: اعتباری معادل ۱۸۰ میلیارد ریال برای حفر و تجهیز چاه‌ها، خرید لوله و اتصالات و عملیات اجرایی خط انتقال با اعتباری معادل ۴۲ میلیارد ریال و برق رسانی به چاه های مذکور شامل حق انشعاب، خرید تجهیزات و عملیات اجرایی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قزوین خاطرنشان کرد: اقدام های صورت گرفته به صورت اضطراری و کوتاه مدت است و تامین بلند مدت آب مورد نیاز مردم از طریق انتقال از سد طالقان صورت خواهد گرفت که طرح مربوط به آن نیز در حال پیگیری و اجرا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha