رمزگشایی از مشارکت ممتاز انتخاباتی غرب خراسان رضوی

سبزوار- ایرنا - چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در مرحله نخست، با درخشش غرب خراسان رضوی در مشارکت همراه شد و شهرستان‌های «ششتمد» و «جغتای» توانستند عناوین اول و دوم بالاترین میزان مشارکت استان را از آن خود کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، در این انتخابات، ششتمد با مشارکت ۷۲ درصدی، بر جایگاه نخست مشارکت استان ایستاد و جغتای با ثبت عدد ۶۶.۵، رتبه دوم مشارکت را در بین ۳۴ شهرستان این استان هفت میلیون نفری به دست آورد.

چنانکه رهبر معظم انقلاب در هر انتخابات بر مشارکت حداکثری مردم در عرصه تعیین سرنوشت تاکید کرده‌اند، در آغازین لحظات فرایند رای‌گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری نیز پس از انداختن رای خود به صندوق، دوام، قوام، عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا را متوقف بر حضور مردم دانسته و تاکید کردند که برای اثبات صحت و صداقت نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم لازم و واجب است.

فرماندار شهرستان نوپای ششتمد با ابراز غرور از نقش‌آفرینی ممتاز مردم این منطقه در دور نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار امیدواری کرد که این حضور کم‌نظیر در دور دوم انتخابات نیز تکرار شده و مشارکتی حداکثری به ثبت برسد.

حسین ایثارگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر مشارکت فعالانه در انتخابات و تاثیرات ماندگار آن اظهار کرد:‌ تمام سازو کارهای موجود در شهرستان برای رقم خوردن مشارکتی حداکثری در این عرصه سرنوشت ساز به کار گرفته شد که خوشبختانه نتیجه داد.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت در انتخابات در استان خراسان رضوی ۴۹.۳ درصد و در شهرستان ششتمد ۷۲ درصد بوده است، افزود:‌ ما در این مسیر از همه ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی استفاده کرده و ضمن برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی برای آنان، توانایی این قشر موثر را به کار گرفتیم تا از رای هیچ کس، حتی افراد بیمار و سالمند که در خانه‌ مانده و توان آمدن به شعب رای‌گیری را نداشتند، غفلت نشود.

ایثارگر، استفاده از ظرفیت روحانیت و مبلغان و اعزام آنان به روستاهای پرجمعیت منطقه به عنوان دیگر اقدام انجام شده برای رقم زدن این مشارکت یاد کرد و گفت: تلاش شد تا همه مردم نسبت به اهمیت انتخابات و مشارکت در این عرصه توجیه شده و برای حضور در پای صندوق های رای توجیه شوند.

رمزگشایی از مشارکت ممتاز انتخاباتی غرب خراسان رضوی

فرماندار ششتمد، جانمایی و توزیع مناسب شعب رای در منطقه را از دیگر عوامل شکل‌گیری این مشارکت فراگیر برشمرد و افزود:‌ حتی مناطق گردشگری منطقه از جمله رودخانه ششتمد و نیز زیارتگاه موسوم به «سرمزار» را، که در روزهای تعطیل محل تجمع و حضور خانواده ها برای زیارت، تفرج و تفریح است، از قلم نینداخته و صندوق های سیار را برای گرفتن آرای حاضران گسیل کردیم که برای برخی از حاضران در این مناطق موجب شگفتی شده بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در مجموع ۳۹ شعبه رای‌گیری برای جمع‌آوری آرای حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناطق شهری و روستایی این شهرستان غربی خراسان رضوی دایر شد که از آن میان ۱۹ شعبه ثابت و ۲۰ شعبه سیار بود و از کل این شعبه ها، ۳۲ شعبه در مناطق روستایی و هفت شعبه در شهرها جانمایی شد.

شهرستان تازه ‌تاسیس ششتمد ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که مرکز آن شهر ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

مردم "ششتمد"بیشترین مشارکت انتخاباتی در خراسان رضوی را ثبت کردند

۳۹ شعبه انتخاباتی در ششتمد خراسان رضوی دایر می‌شود

فرماندار شهرستان جغتای نیز گفت:‌ این شهرستان غربی خراسان رضوی با رقم زدن حضوری ۶۶.۵ درصدی، موفق به کسب رتبه دوم استان از نظر مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

ابوالقاسم ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گذشته نیز ۶۴.۵ درصد و در رده های ممتاز استان بود و مردم این منطقه سابقه ای درخشان در این عرصه دارند.

رمزگشایی از مشارکت ممتاز انتخاباتی غرب خراسان رضوی

وی در خصوص راز این مشارکت گسترده، فارغ از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های موثر و مناسب اجرایی، به خدمات ارزنده دولت سیزدهم به مردم این منطقه اشاره کرد و گفت:‌ ارائه این خدمات، نگاه و رویکرد ساکنان منطقه به حاکمیت را تغییر داده و تقویت اقبال مردم به صندوق های رای و نقش آفرینی در عرصه تعیین سرنوشت، نشانه رضایتمندی و در واقع رای به عملکرد بوده است.

فرماندار جغتای با اشاره به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان افزود:‌ سه هزار و ۴۷۰ نفر در این شهرستان ۵۰ هزار نفری، متقاضی مسکن بوده اند که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین آن تامین و هزار و ۲۵۰ قطعه آن واگذار شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیاز مسکن شهرستان تا سطح پنج هزار قطعه، زمین مورد نیاز تامین شده است،‌ گفت:‌ از هزار و ۲۵۰ قطعه زمین واگذار شده، برای بیش از هزار قطعه مراحل پی‌ریزی انجام شده و بیش از ۶۰۰ واحد حتی اسکلت های بنا را علم کرده اند.

رمزگشایی از مشارکت ممتاز انتخاباتی غرب خراسان رضوی

وی به دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ اجرای پست برق جغتای، به منظور رفع مشکل ضعف برق شهرستان، که هفته دولت گذشته افتتاح شد و نیز ساخت مسیر ۲۵ کیلومتری بین این منطقه و استان سمنان، برای خروج این شهرستان از بن بست ارتباطی، از دیگر طرح هایی بوده است که رضایت مردم این منطقه را درپی داشته است.

فرماندار جغتای گفت:‌ در این دوره از انتخابات ۳۷ هزار و ۶۰۰ نفر در این شهرستاان غربی خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن بودند که ۲۵ هزار نفر آنان پای صندوق های رای آمده و در این عرصه مشارکت کردند.

شهرستان شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

۵۹ شعبه رای برای جغتای خراسان رضوی جانمایی شد

سبزوار بعد از مشهد بزرگترین حوزه انتخابیه خراسان رضوی را دارد

بنابر اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، میزان مشارکت مردم این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۴۹ و ۳۹ صدم درصد بوده است.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن دارد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعه گذشته در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای ۳۴ شهرستان خراسان رضوی برگزار شد،‌که به دور دوم کشید و دومین دوره این انتخابات، فردا، ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha