حدود ۳۵۰ هزار قوطی شیرخشک ماهانه در داروخانه‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود

مشهد- ایرنا- رییس اداره امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار قوطی شیرخشک ماهانه در داروخانه‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر جواد دانایی باغکی روز دوشنبه در این خصوص افزود: این تعداد قوطی شیر خشک برای ۴۲ تا ۴۵ هزار کد ملی کودک توزیع می‌شود که به طور متوسط هر کد ملی میانگین هفت قوطی شیر خشک دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌هایی که هر ۱۰ روز از داروخانه‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می شود، هم اینک ۷۰ درصد داروخانه‌ها استعلام شیر خشک دریافت می‌کنند و این بدان معنی است که دسترسی مردم به شیرخشک تسهیل شده است.

رییس اداره امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عدم شفافیت در پرداخت سهم ارز انواع شیرخشک و عدم پرداخت به موقع آن می‌تواند موجب اختلال در میزان توزیع شیرخشک شود.

دانایی با بیان این که کودکان در سنین مختلف میزان نیاز مختلفی به مصرف شیر خشک دارند افزود: برخی از انواع شیرخشک در داروخانه‌های نزدیک به مطب متخصصان اطفال توزیع می‌شود زیرا باید براساس نسخه پزشک توزیع شود اما سایر انواع شیرخشک در دسترس عموم قرار دارد.

وی ادامه داد: در صورت کمبود هر نوع شیرخشک، مردم می‌توانند به سامانه https://mobile.ttac.ir قسمت کمبود دارویی و انتخاب کمبود شیر خشک مراجعه و با وارد کردن نام شیرخشک به فارسی یا لاتین و مشخص کردن محدوده مورد نظر خود، شیرخشک خود را جست و جو و از نزدیکترین داروخانه محله، تهیه کنند.

از هزار و ۲۰۰ داروخانه فعال در خراسان رضوی ۸۰۰ داروخانه در مشهد دایر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha