شهر ساحلی بابلسر مهیای خلق حماسه

ساری - ایرنا - شهر ساحلی بابلسر که به نگین گردشگری ایران معروف است با ۱۷۱ شعبه اخذ رای و ۹۵ هزار واجد شرایط رای دادن برای برگزاری انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه آماده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهر بابلسر که در انتخابات ۸ تیر ماه با ۴۴ هزار و ۵۹۸ رای مشارکت ۴۴.۰۳ درصدی را برای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در کارنامه انتخاباتی خود ثبت کرد این بار برای برگزاری حماسه ای پرشورتر آماده شد.

بر اساس آخرین جمع بندی ها ۹۵ هزار بابلسری واجد شرایط رای دادن در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هستند. و بیش از ۳ هزار نفر عوامل اجرایی برگزاری این انتخابات را بر عهده دارند.

شهرستان ساحلی بابلسر با جمعیت ۱۳۵ هزار نفری که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به هادی شهر وصل است، از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران بوده که به صورت کامل در منطقه جلگه ای و در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است.

رودخانه بابلرود که از وسط این شهر می گذرد شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و سه پل زیبا که یکی از آنها از سوی آلمانی ها و بقیه از سوی متخصصان ایرانی احداث شده زیبایی منحصر به فردی را برای این شهر ایجاد کرده است.

مشهدسر نام قدیم بابلسر است که از سال ۱۳۱۱ به این نام تغییر کرده است و به مرور زمان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری ایران مبدل شده است.

بابلسر علاوه بر سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری دارای آثار تاریخی و باستانی است که بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه بی بی سر روضه، ساختمان شهرداری، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بنای گمرک بابلسراز جمله آثار تاریخی این شهرستان است.

فعالیت دانشگاه مازندران در این شهر ساحلی با بیش از ۱۱ هزار دانشجوی داخلی و خارجی سبب شد که بسیاری از دانشجویان از سراسر کشور و تعدادی دانشجویان خارجی برای تحصیل به بابلسر سفر کنند.

همه این ظرفیت ها به همراه گردشگران و حضور دانشجویان از سراسر کشور که در حال تحصیل در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر هستندسبب شد که انتخابات پرشور در بابلسر دارای اهمیت باشد.

در انتخابات ۸ تیرماه در شهرستان بابلسر سعید جلیلی موفق به کسب ۲۴ هزار و ۶ رای، پزشکیان ۱۴ هزار و ۹۹۵ رای، قالیباف ۵ هزار و ۲۳۰ رای و پور محمدی ۳۶۷ رای در این شهر ساحلی کسب کردند.

شهر ساحلی بابلسر مهیای خلق حماسه

آمادگی برای انتخابات

در این پیوند فرماندار بابلسر اظهار کرد: همه زیر ساخت های لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه برای برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در بابلسر فراهم است.

مجتبی قلی پور باقری بیان داشت: شهروندان بابلسری برای تعیین سرنوشت خود حضور پرشور در انتخابات ۱۵ تیرماه داشته باشند.

وی با بیان این که ۹۵ هزار بابلی واجد شرایط رای دادن در بابلسر هستند، اظهار کرد: ۱۷۱ صندوق اخذ رای به همراه سه هزار عوامل اجرایی برگزاری انتخابات دور دوم ریاست جمهوری را در این شهرستان بر عهده دارند.

این مقام مسوول تصریح کرد: همه عوامل برگزار کننده انتخابات در بابلسر همانند دور اول امانت داری را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات هشتم تیر مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‌رای، محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای کسب کردند.

با توجه به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، رقابت انتخاباتی بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم کشیده شده که این مرحله قرار است جمعه همین هفته -۱۵ تیر- برگزار شود.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران روز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شد.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر شامل یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر زن بود که از این تعداد یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند و مشارکت ۴۲.۳ درصدی در مازندران ثبت شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار شد. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصراف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند که در نهایت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

شهر ساحلی بابلسر مهیای خلق حماسه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha