فرماندار بابل: مردم ایران در حفظ منافع ملی متحد هستند

ساری - ایرنا - فرماندار بابل با بیان این که مشارکت بالا در انتخابات اقتدار ملی ایران را در عرصه های بین المللی افزایش می دهد، گفت: مردم در حفظ منافع ملی کشور اختلاف سلیقه ها را کنار می زنند و با هم متحد هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیر فلک امروز چهارشنبه در نشست خبری در فرماندی بابل اظهار کرد: مردم ایران تحت هیچ شرایطی به دشمن اجازه نخواهند داد که به منافع ملی ایران ضربه بزنند.

وی اظهار کرد: در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، رئیس جمهور منتخب باید با رای بالا انتخاب شود تا در عرصه های بین المللی از منافع مردم ایران بهتر دفاع کند.

فرماندار بابل با بیان این که کشور در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفت، اظهار کرد: کشور سرشار از استعداهای ناب جوانان است که می توانیم از این ظرفیت برای پیشرفت و توسعه کشور بهرمند شویم.

فرماندار بابل با بیان این که ۵۲۱ صندوق اخذ رای برای انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در بابل فعال می شود، گفت: این تعداد صندوق اخذ رای در بین شهرستان های مازندران از همه شهرها بیشتر است.

وی گفت: از این تعداد صندوق اخذ رای ۳۰۵ صندوق در روستاهای شهرستان بابل و مابقی در مناطق شهری فعال خواهند شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: شهروندان بابلی در روز جمعه ۱۵ تیر ماه در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای افتخار دیگر برای شهر دارالمومنین بابل رقم خواهند زد.

فرماندار بابل: مردم ایران در حفظ منافع ملی متحد هستند

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات هشتم تیر مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‌رای، محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای کسب کردند.

با توجه به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، رقابت انتخاباتی بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم کشیده شده که این مرحله قرار است جمعه همین هفته -۱۵ تیر- برگزار شود.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران روز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شد.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر شامل یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر زن بود که از این تعداد یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند و مشارکت ۴۲.۳ درصدی در مازندران ثبت شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار شد. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصراف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند که در نهایت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

فرماندار بابل: مردم ایران در حفظ منافع ملی متحد هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha