«مسعود پزشکیان» انتخاب اول مردم رامسر و تنکابن

نوشهر- ایرنا- مسعود پزشکیان با کسب ۱۲ هزار و ۷۹۶ رای در شهرستان رامسر و ۲۴ هزار و ۸۳۶ رای در تنکابن موفق شد بیشترین رای را در این ۲ شهرستان غرب مازندران از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود پزشکیان یکی از چهار نامزد چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری توانست بیشترین رای در تنکابن و رامسر را کسب کند.

فرماندار رامسر در اطلاعیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، اعلام کرد: مسعود پزشکیان ۱۲۷۹۶ رای، سعید جلیلی ۷۳۳۷ رای، محمدباقر قالیباف ۳۲۰۱ رای، مصطفی پورمحمدی ۲۴۷ رای در رامسر کسب کردند.

همچنین در تنکابن مسعود پزشکیان ۲۴۸۳۶ رای، سعید جلیلی ۱۶۴۶۳ رای، محمدباقر قالیباف ۶۳۳۴ رای و مصطفی پورمحمدی ۵۳۱ رای در تنکابن کسب رای در تنکابن کسب کردند.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات هشتم تیر مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‌رای، محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای کسب کردند.

با توجه به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، رقابت انتخاباتی بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم کشیده شده که این مرحله قرار است جمعه همین هفته، ‌۱۵ تیرماه برگزار شود.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران روز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شد.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر شامل یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر زن بود که از این تعداد یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند و مشارکت ۴۲.۳ درصدی در مازندران ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha