۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85526320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ سایت تلفن همراه در کردستان راه‌اندازی شد

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبر: 85526320
۱۸ سایت تلفن همراه در کردستان راه‌اندازی شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری کردستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۱۸ سایت تلفن همراه در استان راه‌اندازی شد و ۱۱ سایت نیز ارتقا یافت.

آرام حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با راه‌اندازی و ارتقای این سایت‌ها، ۳۴ روستا با ۲ هزار و ۱۹۵ خانوار و هفت هزار و ۵۸۲ نفر جمعیت تحت پوشش قرار گرفت.

وی به اجرای فیبرنوری نیز اشاره کرد و ادامه داد: پروژه فیبرنوری توسعه ارتباطات روستایی (تار) از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح روستاهای استان کردستان در حال اجراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اضافه کرد: این پروژه در ۲ فاز اجرا می شود که فاز یک آن در حال اجراست و فاز ۲ در مرحله طراحی و ابلاغ به پیمانکار قرار دارد.

حیدری افزود: در حوزه شهری هم، پروژه اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTH) در سطح شهرهای استان در برنامه قرار دارد.

وی یادآور شد: این پروژه از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط شرکت ارتباطات مبین نت در استان کردستان اجرا می شود و در حال حاضر در شهرهای سنندج و سقز در حال اجراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان ادامه داد: در صورت همکاری دستگاههای اجرایی استان و تسریع در صدور مجوزها و استعلامات مربوطه از طرف دستگاه‌های متولی و شهرداری های استان، اجرای پروژه در استان با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان، هزار و ۲۰۹ معادل ۹۲.۳ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha