اختصاص منابع لازم برای جذب کادر درمان و معلم ویژگی مهم بودجه ۱۴۰۳ است

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: منابع لازم برای جذب کادر درمان و معلم در بودجه امسال دیده شده و بسیاری از مشکلات و کمبودهای این بخش‌ها حل می‌شود و این یکی از ویژگی‌های مهم بودجه امسال است.

نوربخش عسکری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تشریح قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور و برشمردن مهمترین ویژگی‌های قانون بودجه، افزود: امسال توجه خاصی به حوزه بخش سلامت شده و اعتبارات بخش سلامت ۳۰ درصد رشد کرده است.

وی بیان کرد: همچنین برای استخدام ۲۵ هزار نفر کادر درمان و یک‌هزار و ۸۰۰ نفر اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، منابع لازم پیش‌بینی شده و برای ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم نیز حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: یکی از مشکلات استان‌ها کمبود معلم است که در بودجه ۱۴۰۳، ۷۰۰ هزار میلیارد ریال برای استخدام معلمین پیش‌بینی شده و حدود پنج هزار میلیارد ریال برای پاداش پایان خدمت نیروهای آموزش و پرورش تعیین شده است.

عسکری عنوان کرد: بحث پرداخت مطالبات گندمکاران مورد توجه جدی است ۲ هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات این قشر در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

وی گفت: اختصاص اعتبار برای تحقق شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردم) ، اختصاص ۱۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی، افزایش ۳۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، کاهش نرخ مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی از ۹ درصد به یک درصد، افزایش ۲ برابری بودجه بخش ورزش از ۸۰ هزار میلیارد ریال به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال، پیش‌بینی مبلغ ۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، افزایش ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از یک‌هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳، از دیگر ویژگی‌های مهم قانون بودجه امسال است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha