۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85526557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلام همچنان در تب و تاب تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

ایلام - ایرنا - استان ایلام این روزها همپای دیگر نقاط کشور خود را برای مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه آماده ‌می‌کند، برگزاری جلسات و همایش‌های انتخاباتی و افزایش فعالیت‌ها در فضای مجازی گویای برگزاری انتخاباتی باشکوه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هرچند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با وجود مشارکت پرشور به دور دوم کشیده شد اما تب و تاب فضای انتخاباتی همچنان برای برگزاری مرحله دوم این انتخابات در روز جمعه پانزدهم تیرماه روز به افزایش است.

مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‏رای مردم را در انتخابات روز جمعه هشتیم تیرماه کسب کردند و طبق قانون انتخابات کشور، با توجه به میزان آرای کسب شده، این انتخابات برای مشخص شدن نهمین رئیس جمهور، به دور دوم کشیده شد و هیچکدام نتوانستند در همان مرحله اول با کسب بیشترین رای به ساختمان پاستور را بیابند.

با شهادت آیت الله رئیسی، شهید جمهور و همراهان وی در حادثه سقوط بالگرد و بعد از برگزاری آیین تشییع پیکر پاک شهدای خدمت، بحث‌ها و گمانه زنی‌ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری در استان ایلام همچون سایر مناطق کشور آغاز شد و این مباحث در فضای مجازی عینیت بیشتری داشت.

اوج التهاب انتخابات بعد از اعلام نتایج افراد تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان بود که بلافاصله هواداران نامزدها تبلیغات گسترده خود در فضای حقیقی و مجازی را شروع کردند و هرکدام به زعم خود نامزد مورد نظرشان را برنده قاطع این کارزار مهم سیاسی می پنداشتند.

ستادهای تبلیغات نامزدها و هواداران آنها در فضای حقیقی و مجازی از هیچ تلاش و کوششی برای ترغیب مردم به سمت نامزد خود دریغ نمی کردند و تا آخرین لحظات قانونی تبلیغات و حتی در روز رأی گیری نیز سعی در اقناع مردم برای حضور در پای صندوق های رای به نفع نامزد خود داشتند.

هشتم و نهم تیرماه را می توان اوج تب و تاب انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری در ایران اسلامی و به تبع آن در استان ایلام دانست که هر طیف سیاسی با انتشار درصدهای متقن یا غیرمتقن، نامزد حزبی یا مورد علاقه خود را پیروز این رقابت سیاسی معرفی می کرد.

ایلام همچنان در تب و تاب تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

اما با اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور و اعلام نتایج نهایی شمارش آرا، مشخص شد هیچکدام از نامزدها حائز اکثریت آراء(نصف به علاوه یک) برای حضور در مسند ریاست جمهور نشده و در نهایت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله نهایی این کارزار مهم سیاسی راه یافته‌اند.

مردم ایلام در مرحله اول تبلیغات انتخابات سنگ تمام گذاشتند و با حمایت از نامزد مورد تایید خود، مردم را به مشارکت گسترده و هرچه بیشتر در این همه پرسی تشویق می‌کردند، اکنون نیز با توجه به اینکه انتخابات این دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم کشیده شد، همچنان پای عهد خود به تبلیغ برای نامزد خود و افزایش شور انتخابات هستند.

بحث‌های سیاسی، تلاش برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر نامزد مورد نظر خود، تلاش برای جلب آرای قشر موسوم به خاکستری، مرددین، آرای باطله و افرادی که به ۲ نامزد دیگر حاضر در این دوره از انتخابات رای داده بودند، برای افزایش سبد رای نامزد مورد نظرشان، بیانگر هیاهوی پررنگ انتخابات و تبلیغات در استان ایلام است.

هرچند تبلیغات دور دوم نامزدها از دیروز رسما آغاز شد اما برای هوداران آنها از همان لحظه اعلام رسمی نتایج، تلاش برای کسب پیروزی شروع شد و در این روزها به اوج خود رسیده است.

تمام یا بیشتر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مملو از مطالب مرتبط با انتخابات و ۲ نامزد باقیمانده در این رقابت نفس گیر سیاسی است و هواداران نامزدها با هدف معرفی نامزد خود یا تغییر نظر هواداران نامزد رقیب اقدام به انتشار مطالب، فیلم کوتاه، عکس و ... در بستر فضای مجازی برای اطلاع عموم مخاطبان می‌کنند.

آنها از بستر گسترده شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی بیشترین استفاده و کارکرد را برای تبلیغات نامزدهای خود برده‌اند تا بتوانند فرد و جناح مورد نظرشان را با بیشترین رأی جهت تشکیل دولت چهاردهم راهی ساختمان پاستور کنند.

در فضای حقیقی نیز غالب مباحث مربوط به انتخابات است و همچون مرحله قبل تریبون آزاد در هسته مرکزی شهر ایلام برای بیان آزادانه دیدگاه‌ها و مطالبات مردم تدارک دیده شده است و در دانشگاه‌ها نیز کرسی‌های آزاداندیشی میزبان دانشجویان، اساتید و صاحبنظران برای بحث های انتخاباتی است.

ستادهای تبلیغاتی پزشکیان و جلیلی نیز در این ایام سرشار از شور و هیاهوی هوداران آنهاست و هر ستاد سعی کرده تا با دعوت از چهره‌های شاخص و مطرح کشور، طیف بیشتری از مردم را به سمت خود جلب کند.

ایلام همچنان در تب و تاب تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

مسئولان دولت مستقر نیز همچون مرحله قبل در سخنرانی‌ها و برنامه‌های خود، مردم را به افزایش مشارکت در انتخابات و انتخاب دعوت می کنند، این روزها و شب‌ها استان ایلام پوست اندازی کرده و انتخابات ریاست جمهوری؛ بحث غالب بر سایر موضوعات گفت و گوهای مردمی است و در هر محفل یا جمعی بحث انتخابات صحبت اول و اصلی بیشتر افراد جامعه است.

در کنار صاحبنظران سیاسی و فعالان احزاب، خانواده بزرگ رسانه استان ایلام نیز همدوش و گاه جلوتر از سیاستمداران برای تبلیغات انتخابات و افزایش شور مشارکت مردم تلاش مضاعف دارند و دوشادوش ستادهای نامزدهای مورد نظر خود، در تلاش و تکاپو بودند.

در این مجال باید به تمام افرادی که در این مدت کوتاه در فضای مجازی و حقیقی سعی کردند تنور انتخابات را گرم و چراغ افزایش مشارکت را روشن کنند، خداقوت گفت.

امید است نامزد پیروز پانزدهم تیرماه با استعانت از خداوند بزرگ و استفاده از توان و ظرفیت این مرز و بوم، ایران اسلامی را به عالی‌ترین درجه رشد و تعالی داخلی و خارجی برساند.

به گزارش ایرنا، تعداد ۲۰۸ هزار و ۱۷۸ نفر از واجدان رأی استان ایلام در مرحله اول چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

بر اساس شمارش آرای ماخوذه در استان ایلام، مسعود پزشکیان ۱۱۹ هزار ۸۴۳ رای، سعید جلیلی ۴۴ هزار و ۷۰۶ رای، محمدباقر قالیباف ۳۰ هزار ۸۵۲ رای و مصطفی پورمحمدی ۱۷۰۴ رای را به خود اختصاص دادند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح ۶۳۳ شعبه اخذ رأی شامل ۱۸۷ شعبه سیار و ۴۴۶ شعبه ثابت در هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزارشد.

۳۴۴ شعبه در مناطق شهری و ۲۸۹ شعبه در مناطق روستایی هشتم تیرماه میزبان حضور باشکوه مردم استان در پای صندوق‌های رأی بود و در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیأت اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شده است.

در استان ایلام ۳۰ هیات اجرایی در ۳۰ حوزه انتخابیه وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در سطح شهرها و بخش‌های مستقل استان شامل (۱۲ شهرستان و ۱۸ بخش) بر عهده دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی حادثه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در ۳۰ اردیبهشت ماه و شهادت وی و همراهانش امروز هشتم تیرماه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha