حضور پررنگ مردم در انتخابات دشمنان را از رسیدن به اهدافشان بازمی دارد

تبریز- ایرنا- استاد دانشگاه های تبریز گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات دشمن شکن بوده و حضور کمرنگ آنان کمک به دشمن و شاد کردن آن در رسیدن به اهدافشان است.

عزیز جوانپور روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات، اظهار کرد: مردم ایران اسلامی امروز آگاه تر از همیشه بوده و دست دشمنان را خوانده‌اند و توطئه‌های آنها را در طول ۴۵ سال گذشته خنثی کرده‌ و در هر صحنه‌ای حضور یافته‌اند.

استاد دانشگاه و مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: سرنوشت هر ملتی با برگزاری انتخابات به دست خود مردم تعیین می‌شود و اختیارات جمهوری اسلامی ایران که یک نظام مردم سالار دینی است، در دست مردم قرار دارد.

جوانپور گفت: مردم کشور ما با حضور در پای صندوق رای، رئیس جمهور، نماینده مجلس خبرگان، نماینده مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر را برگزیده و تصمیم گیری در خصوص تمام شئونات کشور با مشارکت مردم انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: آبادانی و توسعه ایران از جنبه‌های مختلف، نیازمند مشارکت و حضور فعال مردم در انتخابات است و باید خواست و اراده مردم برای انتخاب کسی که به رفاه و توسعه کشور توجه دارد، تحقق یابد.

جوانپور گفت: وقتی حکومتی بر اساس رای مردم تعیین می‌شود، رای گیری و انتخابات در سرنوشت کشور تاثیرگذار است و هر چقدر مشارکت مردم بالا باشد، استحکام کشور تقویت می‌شود و فرد منتخب با پشتوانه قوی می‌تواند خواسته‌های مردم را عملی سازد.

وی با تاکید بر دقت در انتخاب فرد اصلح، اظهار کرد: باید فرد توانمند، دارای برنامه و کارآمد که از عهده کارها می‌تواند بربیاید، انتخاب شود و رای گیری از هر جهتی می‌تواند به نفع مردم کشور باشد زیرا منافع ملی را تضمین می‌کند.

وی همچنین در تشریح ویژگی‌های نامزد اصلح برای ریاست جمهوری، ادامه داد: رئیس جمهور اصلح، کسی است که باید توان خود را برای خدمت و اداره کشور صرف کند، تیم و افراد توانمند در کنارش داشته باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: فرد اصلح باید به نظر مردم احترام بگذارد و اهمیت بدهد و به آنها عشق بورزد، مردم دار و نسبت به مسائل محرومان و مستضعفان جامعه آشنا باشد و به دنبال کمک به آنان باشد.

وی افزود: رئیس جمهور اصلح باید عاشق خدمت به مردم بوده و شبانه روز در رفع مشکلات مردم تلاش کند که این موارد را در شهدای خدمت به خصوص شهید آل هاشم و شهید رحمتی که شبانه روز در حال خدمت بودند و خالصانه برای حل مشکلات مردم کمک کردند، مشاهده کردیم که چگونه تشییع میلیونی پیکر مطهر آنها انجام گرفت.

وی، عشق به مردم، مهیاسازی رفاه و آسایش برای مردم، جاری ساختن عدالت در جامعه، اهل عمل، ساده زیستی و در کنار محرومان بودن را از جمله شاخص های لازم برای ریاست جمهوری عنوان کرد.

جوانپور با بیان اینکه مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی چون انتخابات و راهپیمایی، تایید و پشتوانه‌ای برای نظام است، گفت: دشمنانی که نمی‌خواهند نظام مستحکم باشد و مردم به آن علاقمند نشوند، از دوران پیروزی انقلاب تا امروز با ترفندهایی سعی دارند تا مردم را نسبت به نظام دلسرد کنند و حضور در انتخابات کمرنگ شود، در حالی که یکی از پایه‌های انقلاب و نظام ما، مردم و مشارکت آن‌ها است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب باید در مقابل دشمنان، قدرتمند ظاهر شود و ایران اسلامی در مقابل توطئه‌ها استوار بماند.

وی تاکید کرد: راه حل مشکلات کشور، عدم شرکت در انتخابات نیست بلکه باید انتخاب کنیم تا افراد قدرتمندی به روی کار بیایند و پشتوانه قوی برای کشورمان ایجاد شود.

مدیرکل حوزه استانداری آذربایجان شرقی گفت: به رغم تمام مشکلات امروز کشور، مردم همواره ثابت کرده‌اند که استوار مانده و به جای عقب نشینی از مشکلات عبور کرده‌اند و این توانمندی مردم ایران است.

وی افزود: کشور و مردم ما توانمندی بسیار بالایی دارند ولی باید مدیریت شود تا به این توانمندی سرعت دهد که این مدیریت نیز با حضور و مشارکت مردم میسر است.

جوانپور با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نیز گفت: امسال سال حضور مردم است و با حضور آن‌ها است که مشکلات برطرف خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha