نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان: هر یک رای کمک به تعالی ایران است

تبریز - ایرنا - نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان گفت که هر یک رای کمک به تعالی ایران، اعتلای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا و انقلاب بوده بر این اساس ما به انقلابی بودن جامعه خود افتخار می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی عصر چهارشنبه در همایش دانشگاهیان حامی دکتر مسعود پزشکیان در تبریز اظهار کرد: روزهای سرنوشت ساز تاریخ ایران در پیش رو قرار دارد که این خطه در تاریخ خود کم ندیده است؛ روزهایی که مردان بزرگی به پا خاسته و سرنوشت کشور را در مسیر افتخارآفرینی قرار دادند.

سرپرست وزارت علوم در دولت حسن روحانی افزود: اگر این روزها را از دست بدهیم شاید چند ۱۰ سال دیگر نتوانیم آن جبران کنیم؛ مجد و عظمت ایران اسلامی امروز در گرو رای مردم است و جامعه مدرن ما با تفنگ جهاد و مجاهدت اجازه نمی‌دهد مسیر تاریخ ایران در تداوم استعمار و استبداد قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز به برکت دستاوردهای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، تفنگ ما قلم و قدم است و باید بین دو گفتمان نامزد ریاست جمهوری یکی انتخاب می‌شود.

هاشمی گفت: منطق مردم سالاری و دموکراسی، انتخاب است و ما می‌توانیم  سرنوشت جامعه پیشرفته انسانی خود را تعیین کرده و با انتخاب صحیح از هزینه‌های سرسام آور جلوگیری کنیم.

وی افزود: انتخابات جزو محصولات عقلانیت بشری در جامعه توسعه یافته بوده و کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند، راه را بر متحجران باز می‌کند و کشور را در توسعه یافتگی عقب می‌راند.

وی ادامه داد: انتخابات ویژگی یک جامعه مردم سالاری بوده و به میزانی از خصلت‌های نظام مردم سالاری دست یافته‌ایم اما مخالفانی وجود دارند و حتی با استفاده از ظرفیت مردم سالاری به جنگ مردم سالاری می‌روند.

وی خطاب به جمعیت با طرح سوالاتی همچون دانشجویانی که با برخورد سلیقه‌ای از تحصیل محروم می‌شوند، درچارچوب کدام سلیقه و روشی کنار گذاشته می‌شوند؟ علامت دار کردن دانشجویان روش کیست ؟ نتیجه گیری کرد: اینها همان کسانی هستند که امروز مشارکت حداقلی به نفع آن‌ها است.

هاشمی با تاکید بر این‌که انتخاب در جامعه مدرن باید به سمت انتخاب اصلح باشد، گفت: اگر در جاده قانون حرکت کنیم و از آن بهره بگیریم، عاقبت نیکی داریم وگرنه عاقبت معلوم نخواهد بود.

وی افزود: با انتخاب دکتر پزشکیان افق حرکت ایران اسلامی در مسیر سعادت و عاقبت بخیری خواهدبود زیرا مردم آگاه بوده و مسیر مشخص است. 

وی تاکید کرد: امروز ما دل به کسی می‌بندیم که دروغ از او نشنیدیم، نماد صداقت در سیاست است، اهل نقد و گفتگوست، با اقوام و اقلیت‌ها مانوس است، بارها از شهر اولین‌ها رای و اعتماد مردم را گرفته، علم دوست و دانشمند شناس است و نه این‌که همه معلوماتش فقط از یک دانشگاه باشد.

نماینده ستاد انتخاباتی پزشکیان با دعوت از تمامی اقشار مردم برای حضور در انتخابات و اعتماد به نتیجه آن اظهار کرد: ساز و کارهای انتخاباتی در کشور ما جلو سوءاستفاده را می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه این روزها در شهر و روستا سوءاستفاده‌هایی دیده می‌شود که خلاف دیانت است؛ این پرسش را مطرح کرد که چرا باید تریبون‌ها در اختیار یک‌ کاندیداها باشد و کاندیدای دیگر تریبون نداشته باشند.

وی ادامه داد: معتقد به شفافیت هستیم زیرا جلو منکر را می‌گیرد. مبارزه با فساد یک اصل در دنیا است و اگر می‌خواهیم صداقت و سلامت در کشور برقرار باشد باید اجازه گسترش آزادی و فعالیت رسانه‌ها را داد و مبنای عمل نیز قانون باشد.

هاشمی با بیان این‌که نقض شایسته سالاری و سوءاستفاده از اعتقادات مردم مصداق بارز ظلم سیاسی است، گفت: راه اصلاح این رویه‌ها پیش روی ما است. 

وی ضمن گله مندی از مشارکت کمتر از حد انتظار مردم آذربایجان در انتخابات هشتم تیرماه افزود: این دیار فرزند خود را برای اداره کشور عرضه کرده و ما توقع حمایت حداکثری از آن در این دیار داریم و امیدواریم که این حضور در انتخابات پانزدهم خردادماه جبران شود.

نماینده مردم بستان آباد و رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی گفت: ۲ جریان طرفدار ۲ نامزد ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف دیدگاه‌های خود را طی یک ماه گذشته روشن کرده و آرایش و صف بندی واضح است.

غلامرضا نوری افزود: جریان عقلانیت در اقتصاد، زندگانی را برای مردم آرزو دارد و جریان تمامیت خواه به زنده مانی هم کفایت می‌کند. جریان عقلانیت دنبال پیوستن به اف ای تی اف ولی جریان مقابل، تحریم را فرصت و نعمت تلقی می‌کند. اقتصاد آزاد بدون انحصار، شعار جریان عقلانیت ولی اقتصاد دولتی و شبه دولتی منحصر در دست دولت، مدینه فاضله تمامیت خواهان است.

 وی ادامه داد: جریان عقلانیت دنبال گردش آزاد اطلاعات، کرامت و آسان گرفتن بوده ولی جریان مقابل دنبال فیلترینگ، محدودیت، رصد آنلاین سبک زندگی مردم و سخت کردن شرایط است.

نوری با بیان این‌که همه ایرانیان باید در سرنوشت کشور خود اثر بگذارند، گفت: امروز تمامی ظرفیت‌های کشور خاموش شده و دو سوم مردم را کنار گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: ۶۰ درصدی که حق دانشته و به فساد اعتراض دارند ولی کنار رفته‌اند، تعیین کننده هستند و کسانی که برای رای آمدند هم حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: مردم از تبعیض‌، خودی و غیرخودی کردن و انقلابی و غیر انقلابی شدن گله مند هستند، پزشکیان و دوستان آن در جبهه انقلاب و طرف مقابل در جبهه پایداری قرار داشته و دنبال محدودسازی‌ حداکثری هستند.

 نماینده مردم بستان آباد افزود: رای سفید و رای ندادن در واقع رای به رقیب پزشکیان است.

 وی با بیان این‌که پزشکیان یک فرد انقلابی است، گفت: وقتی داعش به مجلس حمله کرد، پزشکیان به عنوان‌ نایب رییس جلسه را اداره می‌کرد. چند ساعت پشت دیوارش تیراندازی بود ولی ایستاد و آخرین نفری بود که از مجلس خارج شد.

محمدرضا پورمحمدی استاندار اسبق آذربایجان شرقی نیز گفت: دکتر پزشکیان، شخصیتی پاکدست، جسور، توانمند، متخصص و علاقمند به کشور بوده و برای کشور خودش را به آب و آتش زده است.

به گزارش ایرنا، در ادامه بیانیه حمایت جمعی از اساتید دانشگاهیان تبریز از پزشکیان قرائت شد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ماه برگزار شد و در استان آذربایجان شرقی سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ رای اختصاص یافته بود که ۷۳۷ صندوق سیار بود .

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشید و پانزدهم تیر دور دوم انتخابات برگزار می شود .

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha