کمیسیون‌های تخصصی ۶ نماینده استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی مشخص شد

اراک - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: کمیسیون تخصصی ۶ نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی با توجه به مدرک تحصیلی، سابقه فعالیت و تجربه مشخص شد.

«ولی‌الله بیاتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: چهار نفر نماینده استان در مجلس بنا به تجربه‌کاری عضو کمیسیون کشاورزی شدند که شامل نادرقلی ابراهیمی، محمد سبزی و هوشنگ هادیان پور، محمد جلالی هستند.

وی بیان کرد: سیدمحمد جمالیان، نماینده اراک، کمیجان و خنداب نیز عضو کمیسیون بهداشت و درمان شدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: ولی‌الله بیاتی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان عضو هیات رئیسه و سخنگو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و محمد بیات نیز عضو هیات رئیسه و دبیر کمیسیون شوراها امور داخلی کشور شدند.

بیاتی افزود: بعد از آغاز بکار مجلس شورای اسلامی ۱۵ شعبه تشکیل می‌شود که براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، مدرک تحصیلی، تجربه اجرایی تقسیم‌بندی انجام و به نمایندگان ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: معاونت قوانین مجلس در امتیازبندی نمایندگان برای عضویت در ۱۵ کمیسیون‌ ابتدا مدرک تحصیلی و بعد سابقه کاری، اجرایی، نمایندگی، سابقه عضویت در کمیسیون تخصصی مورد درخواست را مورد توجه قرار می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اضافه کرد: چنانچه تعداد متقاضیان برای عضویت در یک کمیسیون خاص همچون برنامه و بودجه و امنیت ملی از سقف تعیین شده اعضای آن کمیسیون بالاتر باشد، اولویت با کسانی است که امتیاز بیشتری برای عضویت در این کمیسیون‌ها داشته باشند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha