۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۸
کد خبر: 85527084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جودوکاران قزوینی به مسابقات کشوری اعزام می شوند

قزوین - ایرنا - رییس هیات جودو قزوین از اعزام چهار تیم پسران و دختران نوجوان و جوان استان به مسابقات منطقه یک کشور خبر داد.

حمید فرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی منطقه یک به میزبانی رشت و با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور مردادماه سال جاری برگزار می شود و جودوکاران قزوینی اعزامی به این رقابت ها هم اکنون در حال تمرین هستند.

وی ادامه داد: جودو همانند سایر رشته های ورزشی دیگر قوانین و درجاتی دارد که ورزشکاران براساس رنگ کمربندها، رده بندی می شوند و این رنگ ها به ترتیب شامل سفید، زرد، نارنجی، سبز، بنفش، قهوه ای و مشکی است.

فرمانی اضافه کرد: جودو ورزش ژاپنی به شمار می رود و رشته ای رزمی، دفاعی و در واقع نوعی مبارزه فکری است که ورزشکار در آن بایستی قادر باشد اعمال و حرکات حریف خود را به درستی پیش بینی کند و در برابر آن به موقع واکنش نشان دهد.

به گفته این مسوول، سه هزار ورزشکار قزوینی در این رشته فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار جودکار بیمه شده هستند و ۶۰ درصد آنها را آقایان و مابقی را نیز بانوان تشکیل می دهند.

فرمانی به دستاوردهای جودکاران قزوین در رقابت های کشوری اشاره کرد و گفت: استان قزوین از سال گذشته تاکنون‌ ۲ مدال طلا به همراه پنج مدال برنز در مسابقات منطقه ای جوانان، یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی بزرگسالان و پنج مدال برنز توسط نوجوانان کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی این رشته رزمی در تمامی ۶ شهرستان استان برگزار می شود که تعداد این سالن ها در مرکز استان ۲ سالن است و برای تشویق کودکان و نوجوانان برای عضویت در این رشته ورزشی نیز کلاس های استعدایابی برای آشنایی بیشتر خانواده ها و کودکان در طول سال برگزار می شود.

رییس هیات جودو استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مسوولان قزوین بتوانیم سالن های بیشتری را در سطح استان برای علاقه مندان به این رشته و به ویژه ورزشکاران در اختیار داشته باشیم تا جودکاران ما بتوانند ضمن در اختیار داشتن محیط های استاندارد برای تمرین، افتخارات قابل توجهی را نیز برای این استان رقم بزنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha