امام جمعه ارومیه: مجالس علمی علمای شیعه و سنی بستر صمیمیت و وحدت مسلمانان است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: برگزاری نشست‌های علمی بین اهل سنت و شیعه بسیار مفید بوده و جای این مجالس علمی بسیار خالی است چرا که می‌تواند ضمن افزایش صمیمیت و علم بستری برای تقویت وحدت بین شیعه و سنی باشد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مهدی قریشی روز سه شنبه در نشست تخصصی بررسی مباهله در آثار شیعه و سنی در ارومیه افزود: علمای صدراسلام از ابتدا تا کنون نشسته اند و با هم به دفعات متعدد گفت و گو کرده اند و این درس عبرت و الگویی برای همگان بوده است.

وی بیان کرد: ما وظیفه مان این است که به عنوان عالم دینی مثل پیامبر اسلام(ص) به وظیفه خودمان عمل و از کیان دین محافظت کنیم تا جبهه دین به پیروزی نهایی برسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: برخی ها به جای اینکه جمع شوند یک آیه مثل قرآن بیاورند قرآن سوزی می کنند چون در مقابل استدلال محکم دین ما عناد می کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه ما این است که در مقابل دشمنان دین محکم بایستیم چرا که هر چقدر بخواهیم خودمان را باگفته های آنان تطبیق دهیم، قبول نخواهند کرد.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: ما چاره ای به جز تمسک به روش پیامبر اسلام(ص) نداریم و هر چه داریم باید به میدان آورده و از کیان اسلام و دینمان محافظت کنیم؛ مسیر همان است و سستی و باج دادن فایده ای نخواهد داشت.

امام جمعه ارومیه: مجالس علمی علمای شیعه و سنی بستر صمیمیت و وحدت مسلمانان است

وی با اشاره به جریان مباهله در صدراسلام بیان کرد: جریان مباهله جریان بسیار عجیبی بود که در عالم اسلام اتفاق افتاده و مساله بسیاری مهم و ادامه داری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ما این حق را داریم که اگر در مساله ای خود را حق می دانیم با دشمنان وارد مباهله شویم این موضوع از مسلمات دین ما بوده و می‌تواند محور وحدت برای علمای شیعه و سنی باشد.

وی اضافه کرد: می توانیم روی این مساله مانور داده و با برگزاری جلسات متعدد این وحدت و صمیمیت خودمان را حول محور پیامبر بزرگوار اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت گسترش داده و تعمیم د هیم.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه پیامبر اسلام هست و نیست خودشان را برای اسلام و نشر آن به میدان آوردند، افزود: ما برای دین باید هرچه داریم به میدان بیاوریم و پیامبر (ص) و همه انبیا اینگونه بودند و همه وجودشان را سرمایه گذاری کردند.

وی اظهار کرد: ما باید مثل پیامبر بزرگوار اسلام تمام قد وارد میدان شویم هم دین خود و هم دین مردم را حفظ کنیم و به عنوان عالم دین باید در این راه هرچه داریم برای حفظ دین سرمایه گذاری کنیم اعم از خانواده مان،خودمان.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: از اول خلقت مساله عناد بوده است و فکر نکنیم که وقتی ما حرف حق گفتیم حتما آن را از ما خواهند پذیرفت نصارای نجران حق را دیدند ولی قبول نکردند وآماده شدند جزیه بدهند.

به گزارش ایرنا مباهله، یعنی توجه و تضرع دو گروه مخالف یکدیگر به درگاه الهی و تقاضای لعنت و هلاکت طرف مقابل که از نظر آنها اهل باطل است.

روز مباهله، روزی است که عزیزترین انسان ها را پیغمبر اکرم انتخاب می کند و به صحنه می آورد برای محاج هایی که در آن باید تمایزِ بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را (که برادر و جانشین خود هست ) بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنایی بودن روز مباهله به این شکل است؛ یعنی نشان دهنده این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ می آورد به میدان با این داعیه که می گوید بیاییم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام خلاف حق بودیم، ریشه کن بشود با عذاب الهی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha