آمادگی کامل زیرساخت‌های اینترنتی در سمنان برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

سمنان - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان گفت: زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی استان برای برگزاری دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز پانزدهم تیر در آمادگی کامل است.

سیدیاسر حسن‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو، خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی مناسب برای برگزاری این انتخابات در استان فراهم است.

وی یادآور شد: تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین ارتباطات امن و پایدار در دور نخست انتخابات رییس جمهوری در ۶۹۱ شعبه اخذ رای استان سمنان فراهم بود و فرآیند رای‌گیری به موقع و بدون تاخیر آغاز شد و این روند در دور دوم هم ادامه خواهد داشت.

آمادگی کامل زیرساخت‌های اینترنتی در سمنان برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

برگزاری رزمایش‌های آمادگی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان اظهار کرد: برای بررسی آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی برای دور دوم انتخابات، پنج رزمایش میدانی برگزار شد و وضعیت ثبات ژنراتورهای پشتیبان، عملکرد باتری‌ها، شبکه برق رسانی و پوشش ارتباطی در دست پایش است تا هیچگونه مشکل ارتباطی در روز انتخابات وجود نداشته باشد.

به گفته وی، برای برگزاری بدون مشکل انتخابات در مرحله اول نیز پنج رزمایش عملیاتی برگزار شد تا ثبات کامل شبکه ارتباطی استان در روز رای‌گیری به طور کامل حفظ شود.

وضعیت پایدار شبکه اینترنت در دور اول انتخابات

حسن‌پور وضعیت شبکه ارتباطی سمنان برای روز هشتم تیرماه را پایدار عنوان کرد و افزود: پوشش ارتباطی و اینترنتی در تمامی نقاط استان از دورترین نقاط تا مناطق صعب‌العبور در دور نخست انتخابات رییس جمهوری فراهم بود و با برگزاری نشست‌های مختلف و هماهنگی‌های لازم با فرمانداران و دهیاران نواحی مختلف، دستورهای لازم صادر شد تا مشکلی در روز رای‌گیری در شعبه‌های ثابت و سیار استان سمنان در پانزدهم تیر ۱۴۰۳ ایجاد نشود.

آمادگی کامل زیرساخت‌های اینترنتی در سمنان برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان افزود: در انتخابات هشتم تیر، طبق اعلام ستاد برگزاری انتخابات در سمنان، بیش از ۹۹.۸ درصد استعلام‌های اطلاعات رای‌دهندگان از شعبه‌ها به طور برخط اخذ شد و گزارش مهمی در خصوص قطع ارتباط و اختلال در شبکه ارتباطی در حوزه های اخذ رای در استان رخ نداد و امید می‌رود همین روال در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز تکرار شود.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۶۹۱ شعبه اخذ رای استان با وجود ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم برگزار شد.

۲۶۲ هزار و ۲۶۰ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در دور اول چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha