مهمترین اخبار فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- اعلام زمان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات، برپایی نمایشگاه هنری، رونمایی از مجموعه شعر و اعلام زمان بازی های رایانه ای از مهمترین خبرهای چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام جدول جدید زمان‌بندی انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات گفت: این انتخابات در استان همزمان با ۱۰ استان دیگر دوم مرداد برگزار خواهد شد.

پیام احمدی افزود: بر اساس جدول اعلامی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، فراخوان برگزاری انتخابات از طرف خانه مطبوعات استان تا ۱۸ تیر منتشر می‌شود و نامزدهای متقاضی شرکت در این دوره از انتخابات می‌توانند از ۱۹ تا ۲۴ تیر برای نام‌نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دیگر مراحل برگزاری انتخابات خانه مطبوعات همچون بررسی شرایط نامزدها، رسیدگی به اعتراضات آنان، امکان انصراف الکترونیکی از نامزدی و ثبت درخواست تغییر نقش نامزدها بر اساس جدول اعلامی اجرایی خواهد شد، گفت: اسامی نهایی نامزدها یکم مرداد مشخص می‌شود.

احمدی ادامه داد: فرآیند عضوگیری خانه مطبوعات به صورت موقت از ۲۹ تیر تا زمان برگزاری انتخابات متوقف می‌شود از این رو لازم است تمامی اعضای خانه در اولین فرصت نسبت به تکمیل پرونده عضویت و رفع نواقص و همچنین تصحیح نام رسانه خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این دوره از انتخابات خانه همچون دوره قبل به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره امور خانه مطبوعات طبق ماده ۲۱ اساسنامه بر عهده هیات مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو از رسته‌های مختلف و ۲ نفر بازرس است.

احمدی درباره ترکیب هیات مدیره خانه مطبوعات و رسته‌های مربوط به آن افزود: ۲ نفر از مدیران مسوول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک با یک نفر عضو علی‌البدل، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان با ۲ نفر عضو علی‌البدل، یک نفر از مسوولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری با یک نفر عضو علی‌البدل و یک نفر از مسوولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری با یک نفر عضو علی‌البدل با رأی مخفی به صورت الکترونیکی برای عضویت در هیات مدیره انتخاب می‌شوند.

ثبت‌نام بازی های رایانه در چهارمحال و بختیاری

مرحله استانی نهمین جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای(ویدئویی) ایران در بخش حضوری از ۱۴ مرداد با برگزاری بازی‌های ایرانی فیفا ۲۴ و کوییز آغاز می‌شود و استان‌هایی که بتوانند حدنصاب ۲۵۰ شرکت‌کننده را به دست آورند، می‌تواند میزبان این بخش از رقابت‌ها باشند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد: در صورتی که در زمان باقی‌مانده تا پایان مهلت نام‌نویسی در ابتدای مرداد، آمار شرکت‌کنندگان، حدنصاب تعیین شده را به دست آورد، چهارمحال و بختیاری هم شاهد برگزاری این رقابت‌های جذاب خواهد بود.

نام‌نویسی در بخش‌های حضوری و برخط نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی با مراجعه به پایگاه اینترنتی بازیکو به نشانی baazico.ir انجام می‌شود.

نمایشگاه آثار چاپ دستی در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد

نمایشگاه آثار چاپ دستی بر روی پارچه حاصل کار تعدادی از بانوان هنرمند چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان و علاقه‌مندان در نگارخانه شهید شهرانی شهرکرد گشایش یافت.

معاون هنری و سینمایی این اداره کل گفت: در نمایشگاه آثار چاپ دستی بر روی پارچه، ۶۴ اثر که با استفاده از چاپ لینو و باندانا تهیه شده، به نمایش گذاشته شده است.

شهرام فرجی افزود: این آثار حاصل تلاش ۲۶ نفر از دانشجویان دانشکده فنی دختران شهرکرد است که زیر نظر آمنه نظری از استادان این دانشکده به خلق این تعداد اثر پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه از جمله اقدامات هنری در حوزه عفاف و حجاب و مد و لباس و همچنین از مجموعه طرح‌های قرارگاه شهید آوینی به شمار می‌رود، تصریح کرد: ۳۴ اثر از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه چاپ دستی شامل چاپ لینو بر روی پارچه‌های قلمکاری در ابعاد مختلف است و بخشی دیگری از نمایشگاه هم به تعدای لباس‌ رنگ‌آمیزی با روش باندانا اختصاص دارد.

فرجی یادآور شد: روزهای آغازین تیرماه نیز نمایشگاه دیگری با عنوان طراحی لباس روی بوم با ارائه ۷۱ تابلو و ۲۰ لباس طراحی شده در نگارخانه شهید شهرانی برپا شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، معرفی چهره‌های جدید هنری و تشویق آنان به تولید اثر، ایجاد فضای مناسب برای ارائه آثار جدید و حرکت در مسیر آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با صنعت چاپ پارچه و مد و لباس و همچنین حمایت از تولیدات داخلی را از جمله اهداف برپایی نمایشگاه‌های مد و لباس برشمرد.

رونمایی از مجموعه شعر

مجموعه شعر "با تو قصیده..." حاوی ۳۳ قطعه شعر، دومین سروده به چاپ رسیده از اکرم عبداللهی اسدابادی رونمایی شد.

از این بانوی شاعر چهارمحال و بختیاری پیش از این اثری با نام "سکوت زرد ماهی‌ها" نیز در سال ۹۳ چاپ و منتشر شده بود.

به گزارش ایرنا، هنرمندان و فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری امسال در برنامه ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم، هنرهای تجسمی، عکاسی حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha