۲۰۰ هکتار از اراضی ملی همدان امسال طعمه حریق شد

همدان- ایرنا- رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه های طبیعی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در آتش سوخت.

سید محمد امین مشعریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۷ فقره آتش سوزی عرصه ملی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان حریق مربوط به شهرستان اسدآباد است اضافه کرد: در صورت مشارکت نکردن جوامع محلی و حضور نیافتن به هنگام یگان حفاظت از منابع طبیعی وسعت حریق بسیار بیشتر از عدد یاد شده بود.

ریس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: بارندگی ها موجب غنی شدن پوشش گیاهی مناطق شده که با ورود به فصل تابستان و گرم شدن هوا، خطر آتش سوزی نیز افزایش یافته است.

مشعریان ادامه داد: ۸۵ درصد آتش سوزی ها به واسطه عوامل انسانی رخ می دهد و درصد بالایی از حریق سهوی است.

وی گفت: اداره آموزش و ترویج نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و آگاه سازی مردم اقدام کرده است که در این راستا ۱۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی برگزار شد.

ریس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: تیم همیاران محافظ طبیعت در هر یک از شهرستان ها تشکیل شده که همه اعضای تیم آموزش های لازم اطفای حریق را فرا گرفتند و به تجهیزات مهار آتش در مراتع و اراضی ملی مجهز شدند.

مشعریان ادامه داد: علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی، در حوزه فنی نیز اقدام به احداث آتش بر، پاکسازی پای درختان، هرس درختان و بکارگیری نگهبان در پارک های جنگلی، برگزار مانور اطفای حریق، انعقاد ۱۲ مورد تفاهم نامه همکاری با دهیاران شده است.

به گزارش ایرنا، وسعت اراضی ملی استان همدان به ۶۵۰ هزار هکتار می رسد که ۴۵ هزار هکتار آن شامل جنگل های دست کاشت، ذخیره گاه ها و پارک های جنگلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha