۴۶ درصد آتش سوزی های مراتع همدان در تعطیلات رخ می‌دهد

همدان- ایرنا- رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۴۶ درصد آتش سوزی های مراتع در روزهای پایانی هفته و تعطیلات رخ می دهد چرا که حضور مردم و گردشگران در این روزها در دامن طبیعت زیاد است و هنگام مراجعه مردم به طبیعت خطرحریق افزایش می یابد.

سید محمدامین مشعریان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۳۱ فقره آتش سوزی در مراتع این استان رخ داده است افزود: بیشترین میزان آتش سوزی در اراضی ملی مربوط به شهرستان های اسدآباد و همدان است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین علت افزایش درصد آتش سوزی در مراتع این استان افزایش دمای هوا و افزایش پوشش گیاهی است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ هکتار از مراتع این استان امسال تاکنون طعمه آتش شده است در حالیکه این آمار در طول یک سال گذشته حدود ۱۰ هکتار بود

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در اراضی ملی سهوی رخ داده البته سرنخ هایی از آتش سوزی های عمدی در دست است که در صورت رسیدن به نتیجه اطلاع رسانی می شود.

وی بیان کرد: بیشترین میزان آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ به علت گرم بودن هوا و کاهش رطوبت در این زمان رخ می دهد.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: خطر آتش سوزی مراتع از خرداد آغاز و تا مهر ادامه دارد اما امسال با توجه به گرمای هوا زودتر حریق آغاز شده است

مشعریان افزود: در حال حاضر همه ادارات شهرستانی منابع طبیعی به وسایل مهار آتش سوزی شامل بیل، آتش کوب، فلکسی بک و خودرو مجهز به دستگاه پترو فایر تجهیز شدند هر چند خودروی پتروفایر در همه اراضی قابل استفاده نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha