حضور گسترده خانواده‌های ایرانی در دومین مرحله انتخابات دولت چهاردهم

تهران- ایرنا- دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر مشارکت گسترده خانوادههای ایرانی در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: «خانواده ایران» و «خانواده ایرانی» در کنار همه آزمون‌های تاریخی خود و در کشاکش همه مجاهدت‌ها در مسیر شدن‌های مستمر و هم زمان با تلاش برای اثبات همه ارزش‌های اصیل، در جریان مواج امتحان و آزمون دیگری نیز قرار دارد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، «فهیمه فرهمندپور» دبیر ستاد خانواده و زنان و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی خانواده و زنان این شورا در پیامی به مناسبت روز خانواده و در آستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات دولت چهاردهم، تصریح کرد:‌

«خانواده» در معارف قرآنی، آیتِ اِلهی، وام‌دار مودت و رحمت در تشکیل و ارزانی‌بخش سکینه و آرامش در غایت و تسهیل‌گر مسیر طاعت و بندگی جمعی و بالاخره، پیش برنده جامعه در مسیر پیشرفت مادی و سعادت معنوی است.


این گوهر الهی و جوهر کمال، در فرهنگ کهن ایرانی نیز همواره ارزشی تام و جایگاهی رفیع داشته و هرگز با سایر پیوندها و گونه‌های دیگر مناسبات انسانی و جمعی، همتا و قابل قیاس تلقی نگردیده است.
انقلاب اسلامی اما، وجوه دیگری از نقش‌آفرینی این هسته بی‌بدیل تقدس و مهرورزی را عرضه کرد و زمینه‌های جدیدی از اثربخشی ماندگار پیوندهای ناگسستنی معناساز را به نمایش گذارد و شکوه و عظمت وفاداری و فداکاری توامان میان آنانی که یکدیگر را دوست می‌دارند و در مسیر عشق‌هایی بزرگتر و معنابخش‌تر از یکدیگر می‌گذرند را در جهان معاصرِ درگیر هوس و شهوت و ماده و صورت به رخ کشید.
«خانواده» اینک در مواجهه با گردبادهای فرهنگ مهاجم مادیِ فاقد معنا و در تعارض با صورت‌های غیرواقعی از تعلق هوس‌آلودِ منهای تعهد و در نبرد با دنیای مجازیِ به دور از حقیقت، بیش از هر زمان دیگر نیازمند تقویت و محتاج تاب‌آوری و در جستجوی آب حیات برای ماندگاری و جاودانگی است.
آنچه امروز در غزه می‌گذرد، داستان‌های دلکش عشق‌های جاودانه و دل‌های مالامال از شوق وصال و اندوه طاقت‌سوز فراق است که در ساحت واقع خودنمایی می‌کند و غزل‌های عاشقانه و اسطوره‌های کهن را زندگی می‌بخشد و معنا می‌گسترد و این بار آنها را نه در قالب کتاب و نقل و قصه، که در زندگی، زندگی می‌کند.
اینک و در این روزها، هم زمان با ایام شریف ماه ذیحجه و بخصوص در مناسبت شیرین روز خانواده، «خانواده ایران» و «خانواده ایرانی» در کنار همه آزمون‌های تاریخی خود و در کشاکش همه مجاهدت‌ها در مسیر شدن‌های مستمر و هم‌زمان با تلاش برای اثبات همه ارزش‌های اصیلی چون فطرت، ایمان، سلامت، وفاداری و تعهد و مقابله با همه تهاجم‌های گوناگون نظیر هوس‌های گناه‌آلود، فضای ناسالم مجازی، هجمه انواع هم‌زیستی‌های فطرت‌ستیز و انواع آسیب‌های اجتماعی دیگر، در جریان مواج امتحان و آزمون دیگری نیز قرار دارد. آزمون انتخاب میان تردید در حضور فعال و سرنوشت‌ساز سیاسی - آنچنان که دشمنان از او می‌خواهند و بدان تشویقش می‌کنند و حضور شوق‌آفرین و پرنشاط و حداکثری در میدان تعیین سرنوشت و اثبات ماندگاری ارزش‌های جمعی و آرمان‌های سترگ انقلابی -آنچنان که امام جامعه از آنان می‌طلبد و آنان را بدان می‌خواند و فرمان می‌دهد- به راستی خانواده ایرانی کدام را برمی‌گزیند؟
«ستاد راهبری خانواده و زنان» و «شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان» شورای عالی انقلاب فرهنگی با تکیه به تجربیات تاریخی و نتایج آزمون‌های مستمر در مسیر جامعه شریف و خانواده‌های نجیب ایرانی، زنان و مردان و جوانان خردمند، تعالی‌طلب و مسئولیت‌شناس این مرز و بومِ کهن و ماندگار، اطمینان دارد که در این آزمون نیز شکست راه نداشته و ناکامی، دستاورد محتوم دشمنان و بدخواهان این ملت خواهد بود.
این ستاد با تاکید مجدد بر اهمیت حضور گسترده همه خانواده‌های ایرانی در دومین دوره انتخابات دولت چهاردهم، اصل این حضور و البته انجام بهترین انتخاب را هوشمندانه‌ترین و ایمن‌ترین راه عبور از گذرگاه‌های سخت تاریخی و برون‌رفت از چالش‌های پیش روی این مُلک با عظمت دانسته، امیدوار است آحاد ملت ایران در سایه تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، آرمان‌های امام و شهدا به‌ویژه سردار عزیز و شهدای خدمت را تحقق بخشیده، زمینه‌سازان دولت کریمه ظهور باشند.

نخستین مرحله انتخابات دولت چهاردهم، جمعه هشتم تیرماه با رقابت ۶ نامزد؛ مسعود پزشکیان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی،‌ علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و محمدباقر قالیباف برگزار شد و با توجه به آرای اخذ شده، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم راه یافتند که جمعه پیش‌رو (۱۵ تیر)، این رقابت انتخاباتی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha