پای صندوق می‌آیی؟

۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۷:۵۹
کد خبر: 85528187
پای صندوق می‌آیی؟

سنندج- ایرنا- انتخاب نامزد توانمند و اصلح برای ریاست جمهوری این روزها به بحث داغ محافل مختلف در جای جای کشور تبدیل شده است و در این میان افراد زیادی هستند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در انتخابات این دوره شرکت کنند و یا اینکه به کدام نامزد رای دهند.

به گزارش ایرنا، فقط یک روز به برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و برخی از مردم با رصد فضای مجازی، پیگیری مناظره انتخابات ۲ نامزد ریاست جمهوری و حضور در ستادهای انتخاباتی در صدد هستند بتوانند بهترین فرد را بر کرسی قوه مجریه بنشانند.

مردم استان کردستان نیز همانند مردم سایر نقاط کشور جمعه هفته گذشته پای صندوق آمدند و از همان روز که نتایج اعلام و انتخابات به دور دوم کشیده شد در تلاش هستند خود را برای مرحله دوم و انتخاب فرد اصلح آماده کنند.

در این میان افرادی هستند که در مرحله اول بدلایلی در انتخابات شرکت نکرده‌اند و در این دوره نیز هنوز تصمیم نگرفته اند که شرکت کنند یا نه و تعدادی نیز که در مرحله اول شرکت کرده و به فرد دیگری رای داده اند، این بار می خواهند بیشتر دقت کرده و فرد اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

برای بررسی بیشتر وضعیت فضای استان ۲ روز قبل از برگزاری انتخابات و برای اطلاع از میزان آمادگی مردم برای شرکت در این رویداد سرنوشت ساز به میان مردم رفتیم و نظر اقشار مختلف را در این زمینه جویا شدیم که مشروح آن در ذیل می آید.

یک خانم معلم بازنشسته می گوید: در مرحله اول انتخابات شرکت کردم و در این مرحله نیز شرکت می‌کنم اما مسئولان هم باید به مشکلات مردم توجه داشته باشند و به فکر ما باشند.

به پای صندوق می‌آیی؟

وی افزود: به عنوان یک بازنشسته از رئیس جمهور آینده انتظار داریم به مساله اشتغال و بیکاری توجه جدی داشته باشد، جوانان ما با دارا بودن مدارک دانشگاهی هیچ شغل و درآمدی ندارند، بنابراین انگیز لازم برای شرکت در انتخابات را ندارند.

این معلم بازنشسته افزود: شخصی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود باید به قول های وعده هایی که در تبلیغات و یا مناطرات انتخاباتی خود به مردم می دهد عمل و تیم خود را از میان افراد شایسته و و توانمند انتخاب کند که بدرد کشور بخورند.

یک کسبه سنندجی نیز معتقد است رئیس جمهور باید از جنس مردم باشد، درد جامعه را درک کند، عدالت در بین فقیر و ثروتمند برقرار کند و بتواند کشور را از وضعیت موجود خارج سازد.

فواد محمدی افزود: مرحله اول این دوره از انتخابات را شرکت نکردم و برای مرحله دوم هم هنوز تصیمی نگرفته ام چرا که مشکلات به حدی زیاد است که انگیزه ای برای انسان نمی ماند.

یک دانشجوی رشته مهندسی مکانیک نیز که مرحله اول این دوره از انتخابات شرکت کرده است و برای مرحله دوم مردد است نیز گفت: هر چند که ما شرکت بکنیم یا شرکت نکنیم انتخابات برگزار شده و یکی از این ۲ نفر رئیس جمهور می شود اما باید فردی که انتخاب می شود به فکر رفع مشکلات جوانان باشد تا امثال من برای حق قانونی خود دچار تردد نباشیم.

کامران سلیمی افزود: انتظار داریم رئیس جمهور آینده به جای باند و باند بازی از افراد متخصص و توانمند از هر قشر و گروهی را وارد کابینه خود کند تا بتوانند با همراهی همدیگر تصمیماتی مهم و اساسی برای رفع مشکلات کشور بگیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کند، جوانان ما بیکار هستند و انگیزه ای برای ازدواج و تشکیل خانواده ندارند، بنابراین وقتی انتظار دارند ما پای صندوق بیاییم ما هم انتظار داریم به مشکلاتمان رسدیگی کنند.

به پای صندوق می‌آیی؟

یک بانوی خانه دار سنندجی نیز که ۲ فرزند تحصیل کرده بیکار در خانه دارد می گوید: در مرحله اول خودم و همسرم شرکت کردیم اما فرزندانم می گویند شرکت نمی کنیم هیچ کاری برای ما نمی کنند؛ چرا باید رای بدهیم.

فریبا مرادی افزود: از رئیس جمهور انتظار داریم فکری برای جوانانمان بکنند، از بیکاری و بی انگیزگی دچار افسردگی شده اند، امیدوارم کسی انتخاب شود که به داد این مردم برسد.

یک آقای بازاری نیز می گوید: رییس جمهور باید دلسوز مردم باشد و برنامه های اصولی برای حل مشکلت مردم در زمینه های مختلف اقتصادی، مسکن، ازدواج جوانان، بیکاری و تورم داشته باشد، به وعده هایی که می دهد عمل کند و مردم را در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول شرکت نکردم اما در این مرحله و برای اینکه فرد اصلح انتخاب شود حتما هم خودم و هم خانواده ام شرکت خواهیم کرد، کفت: امیدوارم رئیس جمهور نیز به رای مردم احترام بگذارد و از همان روزی که سرکار می رود تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم آغاز کند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha