آغاز رای‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اروپا

لندن - ایرنا – فرآیند رای‌گیری برای مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تعیین نهمین رئیس جمهور ایران، در نمایندگی‌های کشورمان در اروپا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از لندن، رای‌گیری در انگلیس به‌عنوان بزرگترین مرکز اخذ رای از راس ساعت هشت صبح (به وقت محلی) آغاز شد و ایرانیان از همان دقایق ابتدایی با حضور در شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق ریختند.

علی متین‌فر سرپرست و کاردار سفارت کشورمان در لندن نیز لحظاتی پیش، رای خود را به صندوق مستقر در سفارت انداخت. او پیشتر با انتشار پیامی ایرانیان مقیم انگلیس را دعوت کرد تا با مشارکت گسترده در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، «گام بزرگی را که جمعه گذشته در جهت تحقق رکن جمهوریت نظام برداشته‌اند تکمیل کنند.»

مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از آن‌ها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند. از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات امروز (جمعه) در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور جریان دارد. بر اساس گزارش‌های رسیده به خبرنگار ایرنا، روند انتخابات در نمایندگی‌های ایران نزد کشورهای اروپایی از ساعتی پیش آغاز شده و تاکنون با استقبال خوبی مواجه بوده است.

در انگلیس ۱۰ صندوق اخذ رای در پنج شعبه مختلف شهر لندن و همچنین شهرهای منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو و کاردیف مستقر شده است که مشخصات آن از سوی سفارت کشورمان اعلام شده است.

رای گیری طبق برنامه اعلام شده تا ساعت ۱۸ به وقت محلی ادامه دارد و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رأی گیری به مدت محدودی و برای برخی از حوزه ها وجود خواهد داشت. در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری، مهلت رای‌گیری در انگلیس و شماری از شعب اخذ رای در اروپا تا ۲ ساعت تمدید شد.

دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و داشتن ۱۸ سال تمام از جمله شرایط رای‌دادن در انتخابات است. تمام متولدین ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ و ما قبل آن می توانند با ارائه شناسنامه، کارت ملی یا گذرنامه در انتخابات شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha