اشک حسرت شعرا برای شهدای خدمت کتاب شد

اردبیل - ایرنا - کتاب شعر "شهدای خدمت" مجموعه سروده‌های شعرا در سوگ شهید جمهور به مناسبت چهلمین روز فقدان آیت‌الله رئیسی و همراهانش، با حضور شعرا و مسئولان استان اردبیل در شهرستان نمین رونمایی شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در محفل شعر و رونمایی از کتاب شعر "شهدای خدمت" در سالن شهرداری شهرستان نمین اظهار کرد: طی فراخوانی که بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و یارانش برای جمع‌آوری آثار مرتبط شاعران منتشر شده بود، بیش از ۴۰۰ اثر از ۲۳ استان دریافت شد.

امیر رجبی افزود: بعد از بررسی شعرها در نهایت ۱۷۰ شعر برگزیده برای چاپ در کتاب شعر "شهدای خدمت" انتخاب شد و امروز در آستانه چهلمین روز عروج شهید رئیسی و یارانش، از این اثر ادبی و فرهنگی نفیس رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: ایده و پیشنهاد جمع‌آوری اشعار و تالیف کتاب حاضر از سوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ارائه شده بود و دکتر احد پیشگر شاعر، ناشر و رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان نمین نیز که در تحقیق، چاپ و نشر آثار ادبی دست بالایی دارند، این سروده‌ها را در قالب کتاب به زیور چاپ آراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری موفق و محبوب بود و به لحاظ مجاهدت‌ها و فعالیت‌های خستگی ناپذیر، ماندگار شد و ما وظیفه داریم با حضور در پای صندوق‌های آرا در انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ خرداد ماه، نسبت به میهن و شهدای خدمت ادای دین کنیم.

امام جمعه شهرستان نمین نیز در این آئین، چاپ مجموعه شعر از شعرای ایران زمین برای پاسداشت شهدای خدمت را اقدامی زیبا و ادبی توصیف کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی معیارهای یک رئیس جمهور مردمی و موفق را به نمایش گذاشت و در دل مردم جای گرفت.

حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده ادامه داد: یاد و نام شهدای خدمت، همواره زنده خواهد ماند و بعد از فقدان آنها رسالت خطیری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بر دوش داریم و امیدواریم شعرا و ادبا به لحاظ تاثیرگذاری بر مردم، برای افزایش مشارکت مردم این همه‌پرسی تلاش کنند.

او گفت: من با شعرای مرثیه‌سرای نامدار اردبیلی همچون یحیوی، منزوی و انور بزرگ شده‌ام و هنوز هم سروده‌های زیبا و عاشورایی آنها را حفظ هستم و این ماندگاری سخن و در دل نشست برخی سروده‌ها حکایت از تاثیر شعر ناب و قدرت شعرا دارد.

در ادامه این آئین که استاندار و چند تن از مدیران کل استان اردبیل نیز حضور داشتند، ۱۲ نفر از شعرایی که آثارشان در مجموعه شعر شهدای خدمت به چاپ رسیده بود، شعر خواندند و سپس از کتاب یاد شده رونمایی شد ، مداحی در رثای شهدای خدمت از بخش‌های دیگر این آئین بود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha