۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در خراسان‌شمالی پرداخت شد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: ۵۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در دولت سیزدهم به متقاضیان استان پرداخت شد که نشان از تلاش دولت برای خانه‌دار شدن مردم است.

سیدعلی میرکریمی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات در قالب طرح های گروه‌های انبوه ساز، نهضت ملی مسکن، مسکن شهری و روستایی، احیای بافت فرسوده، خودمالکی و گروه‌های ساخت در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی افزود: بیشترین میزان تسهیلات در بخش مسکن با عاملیت بانک مسکن پرداخت شده است و خوشبختانه شاهد همکاری بسیار مناسب شعب این بانک در خراسان شمالی هستیم.

پرداخت ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی نیز در این باره گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی در کمک به تولید و تامین مسکن تلاش دارد تا اعتبار لازم برای اجرای طرح ها را تامین و در اختیار قرار دهد و رویکرد رونق ساخت و ساز در جامعه است.

حمیدرضا همت آبادی افزود: هشت هزار و ۲۵۰ تقاضا به ارزش ۳۷ هزار میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد با شعب بانک مسکن استان شده و تاکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح های مختلف در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد تاکنون پیش‌ فروش شده است.

وی درباره پرداخت تهسیلات به مسکن روستایی گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ قرارداد با بانک ها برای ساخت واحدهای مسکن روستایی منعقد شده که برای ساخت ۸۰۰ واحد تسهیلات به میزان ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha