۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85528664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمره بیست مددجویان خراسان شمالی در مصرف انرژی

۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۷
کد خبر: 85528664
نمره بیست مددجویان خراسان شمالی در مصرف انرژی

بجنورد-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۹۸ هزار و ۲۹۵ مشترک آب، برق و گاز خانواده های مددجویان این نهاد حمایتی در استان کمتر از الگو انرژی مصرف کرده اند و در این زمینه نمره بیست گرفته اند.

مجید الهی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۹ هزار خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی کمتر از الگو برق مصرف، ۲۹ هزار و ۴۵۴ مشترک در مصرف آب صرفه جویی و ۲۹ هزار و ۸۴۱ خانوار زیر پوشش این نهاد نیز الگوی مصرف گاز را رعایت کردند.

وی بر صرفه جویی انرژی تاکید کرد و گفت: ۱۰۰ درصد بهای مصرف انرژی خانوارهای که الگوی مصرف را رعایت می کنند، رایگان است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در سفر تیرماه ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان مصوب شد که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت.

الهی راد اظهار کرد: از مجموع این میزان اعتبار ۷۰ میلیارد ریال برای گاز کشی منازل مسکونی مددجویان زیر پوشش بود که ۸۱ میلیارد ریال بیش از ۱۰۰ درصد جذب شد و مابقی اعتبار سفر نیز در سایر حوزه ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گاز کشی داخل منزل حدود ۸۰۰ خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی ۱۰۰ درصد از محل سفر استانی رایگان انجام شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت:‌ حدود ۹۰۰ دستگاه پنل خورشیدی ویژه مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی در چند سال اخیر در این استان نصب شد که کمک زیادی به خودکفایی خانواده های نیازمند کرد.

الهی راد خاطرنشان کرد: طرح پنل های خورشیدی یکی از طرح ‌های مهمی است که توسط این نهاد و به‌ منظور ایجاد درآمد خانوارهای زیر حمایت این نهاد در حال پیگیری و اجراست.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۲ هزار و ۱۱۵ خانوار با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۷۲۷ نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند افزود: از مجموع مددجویان ۶۶ درصد آنان روستایی و ۳۴ درصد شهری هستند.

الهی راد تصریح کرد: ۴۶ درصد جمعیت استان خراسان شمالی در دهک های یک تا سه قرار دارند که اکنون ۸۱ درصد مددجویان این نهاد شامل این سه دهک و مابقی جزو دهک های چهار و پنج هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha