فعالیت ۷۲  آشپزخانه اطعام حسینی در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: همزمان با آغاز ماه محرم ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی در استان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) مجید الهی راد روز یکشنبه در آیین افتتاح نخستین آشپزخانه اطعام حسینی در محل مصلی شهرستان بام صفی آباد با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته ۷۲ آشپزخانه حسینی برای پخت اطعام نیازمندان پیش بینی شده است، اظهار کرد: طرح اطعام حسینی با هدف تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم با کمک خیران و مراکز نیکوکاری سطح استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این آشپزخانه ها در سطح استان تا پایان ماه‌های محرم و صفر برپا هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۵۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال و یک هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح اطعام حسینی و احسان حسینی بین نیازمندان استان توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که امسال با مشارکت و کمک های خیران، عزاداران حسینی، مساجد و هیات های مذهبی بتوانیم ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۲ هزار سبد کالایی را بین نیازمندان توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیران نیک‌اندیش می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام حسینی به‌صورت غیرحضوری کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند، افزود: شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* و واریز وجوه نقدی به شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، ۵۲ هزار و ۱۱۵ خانوار با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۷۲۷ نفر زیر پوشش کمیته انداد خراسان شمالی قرار دارند که ۶۶ درصد آنان روستایی و ۳۴ درصد شهری هستند.

۴۶ درصد جمعیت استان خراسان شمالی در دهک های یک تا سه قرار دارند که اکنون ۸۱ درصد مددجویان این نهاد شامل این سه دهک و مابقی جزو دهک های چهار و پنج هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha