هواشناسی در خصوص خیزش گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری هشدار داد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: وزش باد شدید تا روز شنبه سبب خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوای استان می‌شود.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وزش باد شدید از بعدازظهر پنجشنبه گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور از یک سو و خیزش گرد و خاک محلی در استان به ویژه در مناطقی که چشمه‌های گرد و خاک فعال است، سبب کاهش کیفیت هوای استان می‌شود.

وی با بیان اینکه خیزش گرد و خاک سبب کاهش دید نیز می‌شود، گفت: احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به سازه‌های موقت و سبک از جمله گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی بر اثر وزش باد وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از افزایش نسبی دما در استان از اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: در بعدازظهرها نیز افزایش ابر در آسمان استان پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته بلداجی با کمینه دمای ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و مالخلیفه با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، میانگین بارش‌های سال آبی جاری چهارمحال و بختیاری تا پایان بهار ۱۰۵ میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۱۶ درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان ملی خشکسالی، دومین استان خشک کشور در سال آبی جاری اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha