بهار در چهارمحال و بختیاری با کاهش ۱۶ درصدی بارش‌ها به پایان رسید

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های سال زراعی استان تا پایان بهار (۳۱ خرداد) در مقایسه با دوره مشابه میانگین‌ بلندمدت ۱۰۵ میلیمتر معادل ۱۶ درصد کاهش دارد.

معصومه نوروزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بارش‌ها همچنین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲ درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: براین اساس این استان در ردیف دومین استان خشک کشور در سال آبی جاری جای گرفته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این در حالیست که بارش‌های فصل بهار امسال با میزان ۱۶۴ میلیمتر در مقایسه با میانگین بلندمدت نیم درصد افزایش داشته است.

نوروزی در ادامه وزش باد شدید و شکل‌گیری پدیده گرد و غبار را پدیده جوی غالب در استان برای روزهای آینده اعلام کرد و گفت: روز سه‌شنبه بر شدت وزش باد افزوده می‌شود و خیزش گرد و خاک محلی را خواهیم داشیم.

وی افزود: برای هفته پیش رو افزایش نسبی دما نیز پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته بلداجی و دزک با کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه‌ها و لردگان با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha