۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85528907
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - ۲ هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای امروز (جمعه) در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور آماده میزبانی از گیلانیان و خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه سیاسی این سرزمین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع شعب و صندوق‌های اخذ رای در گیلان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ ۲ هزار و ۳۱۰ صندوق ثابت و ۳۷۸ صندوق سیار است.

از این تعداد ۹۷۵ شعب اخذ رای و صندوق‌ در حوزه شهری و یک هزار و ۷۱۳ مورد هم در مناطق روستایی مستقر هستند و به نسبت مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری در این دوره افزایش و کاهشی در تعداد صندوق‌ها و شعب لحاظ نشده‌است.

۳۵ هزار نفر از عوامل اجرایی اعم از مجریان، ناظران، بازرسان و نیروهای انتظامی در برگزاری این مرحله انتخابات همکاری دارند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر ناظران ، ۲۷۰ بازرس، هفت هزار عوامل حفاظت شعب اخذ رای و باقیمانده مجریان برگزاری انتخابات هستند.

احراز هویت در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اعلام وزارت کشور همانند مرحله اول الکترونیکی اما اخذ آرا به صورت دستی خواهد بود؛ تمامی ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد گیلان امروز برای پاسخگویی به موضوعات سجلی و تسهیل در ارائه خدمات به منظور افزایش مشارکت در انتخابات از آغاز رای‌گیری تا پایان آن دایر است.

نخستین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha