۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85529462
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عزت مردم و کشور مبنای انتخاب باشد

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات خادم خود را تعیین و انتخاب می کنند، بیان کرد: عزت مردم و کشور مبنای انتخاب باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی صبح جمعه با حضور در روستای بیجارکنار رشت با شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتخابات عرصه رقابت شخصیتهایی است که خود را خادم ملت می دانند.

امام جمعه رشت افزود: در نهایت این مردم هستند که در انتخابات شرکت می‌کنند تا تعیین کنند برای این مسئولیت سنگین چه کسی خادم آنان باشد؛ امیدواریم که مردم ایران و همچنین مردم متدین استان گیلان حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: مردم باید شخصیتی را انتخاب کنند که درد آنان را درک کند و به عزت مردم و کشور بیاندیشد و خود را خادم ملت بداند.

همبستگی ملت ایران خار چشم دشمنان است

همچنین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز صبح جمعه با حضور در منطقه سلیمانداراب رشت با شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: همبستگی ملت ایران خار چشم دشمنان است.

سردار حمید دامغانی در جمع خبرنگاران در منطقه سلیمانداراب رشت اظهار کرد: امیدواریم که امروز ملت ایران وضعیت بسیار خوبی را در مشارکت خلق کنند تا همبستگی خوبی را به نمایش بگذاریم زیرا همبستگی ملت ایران خار چشم دشمنان است. وی افزود: مشارکت مردم هویت‌آفرین و اقتدارآفرین است و انتظار می‌رود که امروز مردم متدین و سلحشور ما حماسه دیگری را خلق کنند.

۲هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور آماده شورآفرینی و خلق حماسه‌ای دیگر از مردم انقلابی و همیشه در صحنه گیلان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است، از مجموع شعب و صندوق‌های اخذ رای در گیلان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری؛ ۲ هزار و ۳۱۰ صندوق ثابت و ۳۷۸ صندوق نیز سیار است.

همچنین ۹۷۵ شعب اخذ رای و صندوق‌ها در حوزه شهری و یک هزار و ۷۱۳ مورد هم در مناطق روستایی دایر شد و به نسبت مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری در این دوره افزایش و کاهشی در تعداد صندوق‌ها و شعب لحاظ نشده‌است.

۳۵ هزار نفر از عوامل اجرایی اعم از مجریان، ناظران، بازرسان و نیروهای انتظامی در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گیلان همکاری دارند که از این تعداد حدود هشت هزار نفر ناظران، ۲۷۰ بازرس، هفت هزار عوامل حفاظت شعب اخذ رای و باقیمانده مجریان برگزاری انتخابات هستند.

احراز هویت در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اعلام وزارت کشور همانند مرحله اول الکترونیکی اما اخذ آرا به صورت دستی خواهد بود؛ تمامی ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد گیلان امروز برای پاسخگویی به موضوعات سجلی و تسهیل در ارائه خدمات به منظور افزایش مشارکت در انتخابات از آغاز رای‌گیری تا پایان آن دایر است.

نخستین دوره انتخابات ریاست جمهور جمعه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha