آغاز فرآیند رای گیری  انتخابات در آذربایجان شرقی/ مردم به دنبال خلق حماسه ای دیگر

تبریز- ایرنا- ا شرکت گسترده مردم در انتخابات تاریخ سازی معاصر ملت ایران است که باید خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند و به خود متکی باشند چون هر برگ رای تجلی اراده و خواست یک ملت است.

به گزارش ایرنا، تاریخ نشان داده که تنها تاریخ سازان کشور، مردم و بزرگانی بودند که وابستگی و دلبستگی به بیگانگان نداشته و روی پای خود ایستادند بزرگانی چون ستارخان، باقرخان، میرزا کوچک خان جنگلی، رئیس علی دلواری، امیرکبیر و عباس میرزا و سایر بزرگان ایران که علاقه قلبی به این آب و خاک داشتند به خود و مردم ایران متکی بودند، تن به سرسپردگی ندادند و به ایران عزت دادند اکنون نیز موعد تعیین سرنوشت کشور فرا رسیده پس برای تحقق آمال و آرمان های بلند کشورمان باید رییس جمهور اصلح انتخاب کنیم.

امروز انتخابات در حالی آغاز شد که حضور و مشارکت مردم باید با مطالعه پیشینه نامزدها در انتخاب اصلح همراه باشد که تاریخ و سرنوشت کنونی ایران و البته سالیان آینده کشور به آن گره خورده است و هموطنان با درک این موضوع دقایقی زودتر در شعبات رای حاضر شدند تا ۲ اولویت مشارکت بالا و انتخاب اصلح را اول وقت به جا بیاورند.

مسلم است که شرکت مردم در انتخابات هر چه باشکوه تر، پشتوانه رای رییس جمهور آینده بیشتر خواهد بود در نتیجه رییس جمهور منتخب مصمم تر و با پشتوانه مردمی قوی تر پا به عرصه خدمت خواهد گذاشت و در عرصه های بین الملل نیز موفق تر و معتبرتر خواهد بود.

کس نخارد پشت من، جز اثر انگشت من/ اثر آبی انگشتمان ترسیم کننده آینده یمان

ضد انقلاب در شعبات اخذ رای در اروپا حتی برای یک رای هم اختلال ایجاد می کردند

یک شهروند تبریزی در صف اخذ رای به خبرنگار ایرنا گفت: می خواهیم در سرنوشت کشور سهیم باشیم و میهنمان را به دست نامحرمان نسپاریم در واقع به امر رهبری لبیک بگوییم.

نسرین سلمان پور فرد افزود: انتخابات یک جشن و غرور ملی است که هر چه آرای مردم بیشتر باشد به نوعی دفاع از انقلاب بوده و دشمنان انقلاب را مایوس می کند

وی ادامه داد: همان طور که در دور اول شاهد بودیم ضد انقلاب در شعبات اخذ رای در برخی کشورهای اروپایی حتی برای یک رای هم اختلال ایجاد می کردند تا شرکت کنندگان در انتخابات را منصرف کنند و این اهمیت مشارکت بالای مردم در پای صندوق های رای را نشان می دهد.

کس نخارد پشت من، جز اثر انگشت من/ اثر آبی انگشتمان ترسیم کننده آینده یمان

هر دولتی برای موفقیت در اجرای امور به مشارکت مردم نیاز دارد

عضو هیات رییسه و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، نیز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه او، داغ سنگینی بر دل ملت ایران گذاشت اما نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقر و استواری بود و پس از آن حادثه نیز همچنان استوار و پایدار برای ادامه خدمت به مردم کم نگذاشت.

«روح الله متفکرآزاد» افزود: در چنین شرایطی نیاز جدی و مبرم به مشارکت بالای مردم در انتخابات وجود دارد تا به دوستان و دشمنان کشور خود بگوییم که کشور ما محکم، مستقر و با ثبات و با اطمینان کار خود را پیش می‌برد.

وی تاکید کرد: مشارکت، اصل جدایی ناپذیر مردم سالاری دینی است و هر دولتی برای موفقیت در اجرای امور، سیاست‌ها و برنامه‌ها به مشارکت مردم نیاز دارد تا دولت را با رای خود شکل دهند.

حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای به رئیس جمهور آینده کمک می‌کند تا دولت مستحکمی را با پشتوانه مردمی تشکیل دهد.

متفکرآزاد تاکید کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای به رئیس جمهور آینده کمک می‌کند تا دولت مستحکمی را با پشتوانه مردمی تشکیل دهد.

سرمایه گذاری هدفمند اقتصاد را به سمت رونق سوق می دهد

فعال سیاسی و استاد دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز نیز به ایرنا گفت: تعامل با دنیا و سرمایه گذاری هدفمند اقتصاد را به سمت رونق سوق می دهد و نامزدها باید به این موضوع توجه کنند.  

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رقابت شفاف تر شده و ۲ اندیشه در مقابل هم هستند.

«محمدباقر بهشتی» با تاکید بر اینکه مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت ایران بسیار تاثیرگذار است، افزود: افراد حایز شرایط رای برای جلوگیری از عقب ماندگی ایران در سطح بین الملل و اقتصاد باید با صندوق های رای آشتی کرده و به صحنه انتخابات بیایند.

وی همچنین گفت: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری رقابت شفاف تر شده و ۲ اندیشه در مقابل هم هستند.

به گزارش ایرنا، دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز/ جمعه/ پانزدهم تیر ماه آغاز شد و در استان آذربایجان شرقی ۵۰ حوزه انتخابیه با سه هزار و ۱۶۳ صندوق رای گیری برای اخذ رای اختصاص یافته که ۷۳۷ صندوق سیار است .

یکهزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای در آذربایجان شرقی شهری و ثابت بوده و ۳۵ صندوق سیار شهری نیز پیش بینی شده است.

۵۰ هزار نفر نیروی اجرایی کار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان را بر عهده دارند.

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دور با هم رقابت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha