۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۹
کد خبر: 85532210
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی: رگبار تابستانی همه مناطق فارس را می‌گیرد

شیراز- ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه هشدار سطح زرد، اعلام کرد: سامانه بارش های رگباری همراه با وزش باد شدید موقتی، رعد و برق و  احتمال تگرک در برخی مناطق از بعد از ظهر یکشنبه هفدم تیرماه در همه مناطق فارس به ویژه شیراز آغاز می شود تا اواخر وقت سه شنبه نوزدهم همین ماه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این سامانه برای امروز هفدهم تیرماه همه مناطق استان به ویژه شهرستان های شرقی،‌ جنوبی و شیراز پیش بینی شده است.

مسعود حقیقت اضافه کرد: همچنین این سامانه برای دوشنبه هجدهم تیرماه همه مناطق استان به ویژه شهر ستان های شرقی، مرکزی و شیراز گزارش شده است و برای سه شنبه نودهم تیرماه هم در مناطق نیمه جنوبی و شرقی فعال است.

احتمال جاری شدن روان آب و صاعقه

وی ادامه داد: اثر مخاطره همچون احتمال جاری شدن روان آب و برخورد صاعقه وجود دارد برای همین هم عدم استقرار در بستر و حاشیه رودخانه ها ومسیل ها، عدم پارک خودرو درحاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال در ساعت بعد از ظهر به دلیل وزش باد توصیه می شود.

به گزارش ایرنا،‌ پیشترهواشناسی فارس پانزدهم تیرماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت سامانه بارش های رگباری همراه با وزش باد شدید، احتمال تگرگ و رعد و برق از بعد از ظهر شنبه شانزدهم تیرماه، تا اواخر وقت همین روز در نیمه جنوبی، مناطق شرقی و مرکزی استان را هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

به گزارش ایرنا، زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha