هواشناسی: بارش های رگباری تا چهار روز آینده برخی مناطق فارس را در بر می گیرد  

شیراز -ایرنا- مدیر کل هواشناسی استان فارس با اعلام وضعیت سطح زرد نسبت بارش های رگباری باران  همراه با رعد و برق  و وزش باد از بعد از ظهر پنجشنبه ۲۴ خرداد  تا یکشنبه هفته بعد در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی فارس هشدار داد.

مسعود حقیقت روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:‌ این سامانه جدید بارشی، پنجشنبه ۲۴ خرداد در مناطق شرقی و مرکزی استان فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین برای جمعه هفته جاری این سامانه در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی به ویِژه در شهرستان های آباده، ‌اقلید، خرم بید، بوانات، بختگان، سرچهان، نی ریز، ارسنجان و مرودشت پیش بینی شده است.

حقیقت بیان کرد: این سامانه جدید رگباری در روزهای شنبه و یکشنبه ( ۲۶ و ۲۷ خرداد) در مناطق شمالی،‌شرقی و مرکزی استان گزارش شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب

مدیر کل هواشناسی اضافه کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب،‌ لغزندگی جاده ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و بر خورد صاعقه وجود دارد از این رو نماندن در کنار بستر رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در عبور از حاشیه آنها،عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و عدم حضور در ارتفاعات و آن هم در ساعت های بعد از ظهر توصیه می شود.

به گزارش ایرنا پیشتر هواشناسی فارس ۲۲ خرداد ماه در اطلاعیه سطح زرد، نسبت به فعال شدن ۲ سامانه وزش باد، بارش رگبار بهاری، احتمال تگرگ در اکثر نقاط فارس تا پنجشنبه هفته جاری هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.
هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.
به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha