۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85529156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶۰۰ روستای کشور در قالب جهاد آبرسانی از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند

سنندج- ایرنا- رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: از ابتدای شروع طرح جهاد آبرسانی تاکنون کار تامین آب شرب سالم و بهداشتی پنج هزار و ۶۰۰ روستا در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، میثم جعفرزاده روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های جهاد آبرسانی روستایی استان کردستان در دیواندره اظهار کرد: مجموعه دولت و رئیس جمهور شهید طی سه سال اخیر یکی از مهمترین اولویتهای خود را توسعه روستاها در ابعاد مختلف به ویژه موضوع آبرسانی قرار داد.

وی افزود: با توجه به رویکرد وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به مناطق محروم، یکی از پروژه‌های مهم حوزه آبرسانی در این استان اتفاق افتاده است.

مشاور و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو یادآور شد: جهاد آبرسانی در استان کردستان با وضعیت مناسبی جلو می رود و انسجام خوبی در این حوزه وجود دارد.

جعفرزاده با اشاره به استفاده از اعتبارات محرومیت‌زدایی در این پروژه ها افزود: ۱۶۹ روستای استان با جامعه هدف ۶۷ هزار نفر با اعتبار پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال از آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی ضمن تشکر از تلاشهای استاندار کردستان، ابراز امیدواری کرد امکان استمرار خدمات رسانی و پیشبرد جهاد آبرسانی به روستاها در آینده نیز وجود داشته باشد.

مشاور وزیر نیرو از پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای علی آباد مران و کانی کبود دیواندره بازدید کرد؛ این ۲ روستا جزو روستاهای مجتمع آبرسانی اوباتو است.

مجتمع اوباتو شامل ۷۳ روستا است که از این تعداد ۳۵ روستا در حوزه جهاد آبرسانی قرار داد و در حال حاضر کار آبرسانی به این ۳۵ روستا ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

تاکنون برای پروژه جهاد آبرسانی این ۳۵ روستا ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۵۳۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل نیاز دارد.

در پروژه جهاد آبرسانی به این ۳۵ روستا ۱۰ مخزن به ظرفیت ۱۰۸۰ مترمکعب، ۴ باب ایستگاه پمپاژ، ۱۴۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۵ کیلومتر شبکه اجرا و با اجرای آن هشت هزار و ۲۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha