تنور دور دوم انتخابات در کرمان به سوی داغ‌تر شدن

کرمان- ایرنا- تنور تبلیغات و برنامه‌های ستادهای نامزدهای انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کرمان به سمت داغ‌تر شدن پیش می‌رود، هرچند هنوز به وضعیت روزهای پایانی دور نخست نرسیده است.

به گزارش ایرنا، تبلیغات فیزیکی و کاغذی مثل نصب بنرهای بزرگ یا کاغذهای معرفی نامزدهای ریاست جمهوری در مقایسه با دور نخست کمتر جلوه می‌نماید؛ هرچند به طور کلی در همان دور نخست نیز تبلیغات فیزیکی و محیطی در مقایسه با دوره های قبلی انتخابات، از حجم و شدت کمتری برخوردار بود.

تبلیغات در فضای مجازی اما شکل دیگری دارد و پرجنب و جوش‌تر است، می‌توان گفت که ستادها و طرفداران هرکدام از ۲ نامزد انتخابات( سعید جلیلی و مسعود پزشکیان) با استفاده از ظرفیت پلتفرم های داخلی و خارجی تلاش دارند بیشتر از این ظرفیت برای تقویت سبد رای نامزد مورد حمایت خود، بهره بگیرند.

هرچند به نظر می‌رسد هرچقدر در دور نخست، در فضای مجازی، حال و هوای تبلیغات هواداران بیشتر به سمت گفتمان تحلیلی سوق داشت اما در این دور، هواداران، بیشتر، فضای مجازی را به صحنه تاخت و تاز علیه نامزد رقیب پیش می‌برند.

هرچه به روزهای پایانی مهلت تبلیغات نزدیک‌تر می شویم، شور افزون‌تر انتخاباتی بر ستادها و اجتماع هوادارانشان افزوده می شود، شامگاه سه‌شنبه همزمان در شهر کرمان و نیز جیرفت، شاهد اجتماع مربوط به ۲ نامزد بودیم؛ در شهر کرمان در سالن شهدای زغال‌سنگ، ستاد پزشکیان میزبان ورزشکاران هوادار این نامزد بود که با سخنرانی سیدحسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران برگزار شد.

در جیرفت نیز هواداران جلیلی در محل مصلای این شهر میزبان امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزدی بودند که در دور اول انصراف داد.

سالن شهدای زغال‌سنگ البته همچنان صندلی خالی داشت و کامل پر نشده بود اما در عین حال سخنرانی مرعشی انجام شد که خبر آن به شرح زیر قابل مطالعه است:

اما مصلای جیرفت شلوغ تر بود و حامیان جلیلی پرشمارتر ظاهر شده بودند؛ در اجتماع هواداران این نامزد انتخابات در جیرفت نیز قاضی زاده هاشمی به ایراد سخنرانی پرداخت که خبر آن به شرح زیر قابل مطالعه است:

تنور دور دوم انتخابات در کرمان به سوی داغ‌تر شدن
قاضی زاده هاشمی

چه خبر از حال و هوای ستادها

اما اینکه ستادهای ۲ نامزدها انتخاباتی در کرمان این روزها چه شرایطی دارند، پرسشی است که شاید برخی جویا شوند و گزارش خبرنگاران ایرنا از این محل ها نشان می دهد هواداران و دست اندرکاران این ستادها در تکاپوی نهایی خود برای افزودن به شور انتخاباتی و تقویت سبد رای نامزدهای مورد حمایت خود هستند.

تبلیغات ستاد جلیلی در کرمان ادامه دارد

مسئول هماهنگی ستاد سعید جلیلی در استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تبلیغات به صورت میدانی و مجازی در سراسر استان در حال انجام است گفت: پوستر ها و بنرهای دکتر جلیلی در سراسر استان کرمان توزیع شده است.

عبدالکریم ناجی با اشاره به سفر قاضی زاده هاشمی به جیرفت افزود: تبلیغات ستاد جلیلی با قدرت و با کمترین هزینه در سراسر استان کرمان در حال انجام است، هرچند از نظر مالی دست ما خالی است و دوستان با قرض یا اعتبارخودشان کارها را پیش می برند.

وی در خصوص دعوت از کاندیداها و اعضای ستاد جلیلی در استان کرمان اظهار داشت: برخی شهرستان های استان به صورت مستقیم با تهران ارتباط می گیرند و از برخی چهره های ملی برای حضور در استان کرمان دعوت می کنند.

ستادهای پزشکیان در استان نیز فعال هستند

اما محمدعلی کریمی رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کرمان نیز گفت: با توجه به اینکه پزشکیان نامزد جریان اصلاح طلبی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه پیدا کرده است، فعالیت تمامی ستادهای این نامزد همچنان با قدرت ادامه دارد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، علاقه مندان به پزشکیان حضور پرشوری در ستادهای استان داشتند و برنامه های مختلفی در این ایام برگزار شد که تا حد زیادی در بالا رفتن مشارکت و رای نامزد منتخب نقش داشت.

کریمی بیان کرد: با توجه به اینکه فرصت تبلیغ نامزدها به دلیل شرایط خاص برگزاری فشرده بود، سعی کردیم برنامه های تبلیغاتی پزشکیان با کیفیت بالایی اجرا شود که تا اینجا موفق هم بودیم.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کرمان ادامه داد: با توجه به آرای بالای نامزد اصلاح طلب این امید است که با اتفاق نظر و حضور بیشتر مردم، در دور دوم نیز اکثریت آرای را کسب کند و به همین دلیل می خواهیم فعالان و علاقه مندان به پزشکیان تا پایان تبلیغات حضور میدانی داشته باشند.

وی اظهار داشت: برنامه های تبلیغاتی ستاد پزشکیان تا پایان مهلت تبلیغات از طریق ستاد مرکزی ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند. از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha