۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۷
کد خبر: 85529330
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انتخابات ریاست‌جمهوری در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی روز جمعه با یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر واجد شرایط آغاز شد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی روز جمعه به خبرنگار ایرنا، گفت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) راس ساعت هشت صبح و همزمان با نقاط مختلف کشور در یک‌هزار و ۶۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار استان مرکزی آغاز شد.

«بهنام نظری» افزود: ۲۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی شامل بازرسان، نظارت، انتظامی، امنیتی، رسانه‌ها و پشتیبانی برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان سازماندهی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۷۲۰ رای اولی در استان یعنی متولدین تا ۱۵ تیرماه ۱۳۸۵ به بعد می‌توانند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

نظری افزود: در این دوره از انتخابات ۲ مدرک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه قابل قبول است و امکان خوانش کارت ملی قدیمی در دستگاه بارکد خوان ممکن نیست، بنابراین وجود شناسنامه لازم است.

وی به‌ مردم توصیه کرد حضور در پای صندوق رای را در ساعات اولیه که هوا خنک و شعب خلوت هستند انجام دهند و از رای ریزی در ساعات عصر خودداری کنند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: صندوق سیار اخذ رای در مناطق پر تردد از جمله پارکهایی که مردم در جمعه روز تعطیل در این مکان‌ها حضور دارند نیز پیش‌بینی شده است.

میزان مشارکت مردم استان مرکزی در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ۳۹ و ۹ دهم درصد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha