جنوب خراسان رضوی چشم انتظار حماسه حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است

گناباد- ایرنا- دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه در ۲۳۲ شعبه اخذ رای شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب خراسان رضوی آغاز شد و مردم این شهرستانها خود را برای خلق حماسه ای دیگر از حضور گسترده در انتخابات آماده کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مجموع ۲۲۳ شبعه اخذ رای در جنوب خراسان رضوی ۹۱ شعبه در شهرستان گناباد، ۹۲ شعبه در شهرستان خواف و ۴۰ شعبه در شهرستان بجستان فعال و چشم انتظار حضور گسترده مردم در این دوره انتخابات است.

فرماندار و رییس ستاد انتخابات گناباد گفت:‌ دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۹۱ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شد.

رضا نصیری افزود:‌ از مجموع شعب اخذ رای در شهرستان گناباد ۴۳ شعبه شهری و ۴۸ شعبه در مناطق روستایی و از این تعداد ۶۹ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار است.

وی ادامه داد: ۲ هزار نفر شامل هیات‌های اجرایی، نظارت و تامین امنیت دست اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان گناباد هستند و از مجموع ۶۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای در شهرستان گناباد سه هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط اخذ رای بجستان آماده حضور در انتخابات

فرماندار بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: افزون بر ۹۰۰ نفر شامل هیات اجرایی، نظارت و نیروهای نظامی و انتظامی، دست‌اندرکار برگزاری دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناطق شهری و روستایی این شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی هستند.

حسن حیدری افزود: ۴۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بخش های مرکزی و "یونسی" شهرستان بجستان جانمایی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ٢٢ هزار و ۵٠٠ نفر واجد شرایط اخذ رای در شهرستان بجستان، ۴۵ درصد را مردان و ۵۵ درصد را زنان تشکیل می دهند و ۱۸۷ رای اولی در این شهرستان برای نخستین مرتبه مشارکت سیاسی خود در انتخابات ریاست جمهوری را تجربه می‌کنند.

سه هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان خواف

فرماندار خواف نیز گفت:‌ سه هزار نفر شامل عوامل هیات‌های اجرایی و نظارت دست اندرکار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان هستند.

مهدی عباس‌پور افزود: از مجموع ۹۲ شعبه اخذ رای که برای دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان خواف در نظر گرفته شده ۴۲ شعبه شهری است و ۵۰ شعبه در مناطق روستایی دایر است.

شهرستانهای گناباد،‌بجستان و خواف در مجموع با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فواصل ۲۸۷ ،‌۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم این خطه جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha