دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - فرایند رای‌گیری دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت امروز جمعه ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، ۹۵۵ شعبه اخذ رای برای شهرستان اصفهان و ۲ هزار و ۲۱۴ شعبه در ۲۷ شهرستان دیگر استان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

برای سهولت دسترسی مردم در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پادگان‌ها، برخی کارخانه‌ها، خانه‌های سالمندان و دیگر مراکز نیز حدود ۵۰۰ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

۵۶ هیأت اجرایی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان تشکیل شد و حوزه بازرسی انتخابات در استان و شهرستان‌ها برای هر ۱۰ شعبه یک نفر بازرس سیار پیش‌بینی کرده است.

در مجموع هشت کمیته در ستاد انتخابات استان اصفهان و متناظر با آنها، کارگروه‌های اجرای انتخابات در شهرستان‌ها پیگیر امور اجرایی، پشتیبانی، فنی، امنیتی، حراست و حوزه اطلاع‌رسانی هستند.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان اصفهان حدود سه میلیون و ۷۶۰ هزار نفر است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان در نشست ستاد انتخابات که با حضور رییسان و اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات استان برگزار شد، اظهار کرد: با همت همه دست‌اندرکاران در برگزاری فرایند انتخابات، رأی گیری در استان اصفهان همانند سراسر کشور رأس ساعت هشت صبح آغاز شد.

محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به اینکه استان اصفهان آمادگی صد درصد در برگزاری انتخابات دارد، ادامه داد: همه شعب استان آماده به کار هستند، دستگاه‌های احراز هویت بررسی و صورت‌جلسه انتخابات در شعب وارد سامانه شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه امیدوارم این انتخابات باشکوه برگزار شود، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم تا در ساعت های اولیه در شعب حضور یابند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

وی، یاد و خاطره شهدای خدمت بویژه شهید جمهور آیت الله رییسی را گرامی داشت و عنوان کرد: این شهید والامقام یک الگوی ثابت و فراموش نشدنی در حکمرانی را از خود به یادگار گذاشت و امیدوارم مردم شریف ما با ذکر شهدا در صدد اعتلای نظام اسلامی گام بردارند همانگونه که حضور همگانی در انتخابات باعث قوت کشور خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مردم از بین مسعود پزشکیان با کد ۲۲ و سعید جلیلی با کد ۴۴ یکی را به عنوان نهمین رییس جمهور راهی ساختمان پاستور می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha