شعبه اخذ رأی ویژه اصحاب فرهنگ و هنر همدان فعال است

همدان-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: ساختمان این اداره کل در پی هماهنگی با فرمانداری به عنوان یکی از محل های شعبه اخذ رای فعال است و اهالی فرهنگ و هنر امکان رای دهی دارند.

مسعود ویژه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با دعوت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شعبه اخذ رای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه همدان واقع در چهار راه تختی، ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز جمعه پانزدهم تیرماه پذیرای حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه جهت اخذ رای است.

این مسوول همچنین با اشاره به فرآیند انتخابات در کشور افزود: ایران از معدود کشورهایی در دنیا است که به برکت خون شهدا دارای دموکراسی واقعی است و همه دیدیم بعد از شهادت رییس‌ جمهور و همراهان، بلافاصله کشور آماده برگزاری انتخابات شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این اداره کل از اولین روزهایی که قرار شد انتخابات برگزار شود فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرد و جلسات متعددی برای مشارکت افزایی برگزار شد.

ویژه با اشاره به اینکه کمیته صیانت از رسانه از سال گذشته در همدان و سه استان دیگر به صورت آزمایشی تشکیل شد ادامه داد: ۲ جلسه در کمیته صیانت برگزار شد و برخی از پایگاه‌های خبری مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت، جلسات هماهنگی با اعضای خانه مطبوعات، چاپخانه داران و سایر مراکز زیر مجموعه ارشاد برگزار و دستورالعمل‌ها و بخشنامه هایی با موضوع انتخابات صادر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: خلوص نیت و اقدامات صادقانه آیت الله رییسی موجی ایجاد کرد که پیش بینی می شود در این دوره حضور مردم پرشورتر باشد و این بزرگترین تبلیغ برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

ویژه با بیان اینکه آیت الله رییسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید ادامه داد: در دولت مردمی سیزدهم به دلیل اقدامات جهادی اعتماد از دست رفته مردم به دولت های پیشین تا حدود زیادی برگشت.

وی اظهار کرد: هر چقدر دولتمردان خدمت رسانی صادقانه به مردم داشته باشند اعتماد مردم را بیشتر جلب می‌کنند و با کم کاری و کوتاهی اعتماد مردم سلب می‌شود.

رای گیری از مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم همزمان با سراسر کشور در هزار و ۱۳۱ شعبه اخذ رای استان همدان آغاز شد.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز ۱۵ تیرماه برعهده دارند.

یک میلیون و ۴۸۱ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دهی هستند، حدود ۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در همدان ۵۷۲ هزار و ۸۴۶ نفر پای صندوق های رای حضور یافتند که نشانگر مشارکت ۳۹ درصدی مردم این استان بود.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در همدان، سعید جلیلی با کسب ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ رای بیشترین آرای مردم این استان را کسب کرد و آرای مسعود پزشکیان نیز در این استان ۱۹۹ هزار و ۴۶۶ رای بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha