۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۲
کد خبرنگار: 932
کد خبر: 85529518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اژه‌ای: مردم برای پیشرفت کشور در انتخابات شرکت کنند

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: اگر مردم می‌خواهند کشور پیشرفت کند، باید در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، صبح روز جمعه در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد لرزاده، در صف رأی‌دهندگان قرار گرفت و پس از چند دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضاییه همچنین هنگام حضور در صف رأی‌دهندگان، با تعدادی از مردم به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب آنان را استماع کرد.

رئیس قوه قضاییه پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز روز سرنوشت‌سازی برای تعیین رئیس جمهور برای مدت ۴ سال است. اگر چنانچه رئیس جمهور با آرای بالاتری انتخاب شود از پشتوانه بیشتر مردمی برخوردار است و به عنوان مقام اجرایی کشور می‌تواند برنامه‌ها و اهداف خود را بهتر و سریع‌تر محقق کند.

محسنی اژه‌ای افزود: اگر با دید ملی، دینی و سیاسی به این قضیه نگاه کنیم و نسبت به سرنوشت و پیشرفت کشور نظر داریم باید به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنیم و به فرد اصلح رای دهیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: رئیس جمهور هر قدر با آرای مردمی بیشتری انتخاب شود از پیشتوانه مردمی بیشتری برخوردار خواهد بود و به عنوان مقام اجرایی اول کشور می تواند کارها و برنامه هایی که دارد را بهتر و سریعتر انجام دهد.

محسنی اژه‌ای افزود: اگر ما با یک دید ملی، دینی و سیاسی به موضوع انتخابات نگاه کنیم و به پیشرفت کشور و رفع مشکلات توجه داشته باشیم، باید امروز به طور گسترده در انتخابات شرکت کنیم و به آن فردی که تشخیص می دهیم اصلح است رای دهیم.

قاضی القضات با بیان اینکه رئیس جمهور، رئیس شورای عالی فضای مجازی است، تاکید کرد: اگر افرادی به فضای مجازی چه از جنبه فرصت و چه از جنبه تهدید آن نگاه می کنند رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا می‌تواند در این زمینه موثر باشد. همچنین رئیس جمهور، رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور است و چنانچه کسانی نسبت به مسائل فرهنگی کشور نقطه نظراتی دارند و می خواهند آن را اصلاح کنند یا ارتقا بخشند باید این را مدنظر داشته باشند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: رئیس جمهور رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی هم است و اگر امروز نسبت به مسائل اقتصادی کشور و نسبت به رفع مسائل اقتصادی کشور با محدودیت هایی مواجه هستیم، باز رئیس جمهور در این زمینه می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور، رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور است گفت: رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی هم است و آن هم تمام اصول این قانون. یک فصل بسیار مهم قانون اساسی، حقوق ملت است و رئیس جمهور می تواند در جهت احقاق حقوق مردم در زمینه های مختلف تلاش کند.

محسنی اژه ای گفت: بنابراین خیلی روشن است که امروز روز بسیار مهمی است و انشاءالله مردم بتوانند با این انتخابشان بسیاری از مشکلات و گرفتاری هایی که به نظر خودشان می رسد یا برای برای این که کشور بتواند گام های بلندتری برای پیشرفت بردارد شرکت کنند و رای خودشان را به صندوق بریزند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه پانزدهم تیرماه در سراسر کشور و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور آغاز شده است. مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در این دوره با هم رقابت می کنند و هر کدام که حائز بیشترین رای شوند، نهمین رئیس جمهور ایران خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha