بسته خبری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

ساری- ایرنا- سه‌هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در مازندران امروز و به فاصله یک هفته پس از برگزاری مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوباره فعال شدند تا آرای نهایی مازندرانی‌ها برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم را جمع‌آوری کنند. در این بسته خبری که تا اعلام نتیجه انتخابات به‌روزرسانی می‌شود همه رخدادهای مهم انتخاباتی مرتبط با انتخابات امروز در مازندران قابل مشاهده است.

به گزارش ایرنا، مازندرانی‌ها هشتم تیر ۱۴۰۳ در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ رای مشارکت ۴۲.۰۳ درصدی را ثبت کرده بودند. انتخاباتی که به دلیل به حد نصاب نرسیدن رای نامزد برتر به مرحله دوم کشیده شد و مسعود پزشکیان همراه با سعید جلیلی در رقابت باقی ماندند تا با رای نهایی مردم یکی از این ۲ نامزد به عنوان رئیس‌ دول چهاردهم و نهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شود.

از مجموع آرای ماخوذه انتخابات هشتم تیر در مازندران، سعید جلیلی با ۴۴۸ هزار و ۳۰۸ رای معادل ۴۳ درصد آرای مردم مازندران نامزد برتر منتخب مازندرانی‌ها بود و مسعود پزشکیان نیز با ۴۰۶ هزار و ۴۸۵ رای، ۳۹ درصد کل آرای مازندرانی‌ها را کسب کرد. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.

در این بسته خبری خبرهای مرتبط با مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب زمان انتشار روی خروجی ایرنا، منتشر می‌شود:

ساعت ۲۳:۵۷ | رای‌گیری تا آخرین نفر حاضر در شعبه‌های اخذ رای ادامه دارد

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«قاسم عزیززاده گرجی» رئیس ستاد انتخابات مازندران:

مهلت قانونی اخذ رای ساعت ۲۴ به پایان رسید، اما بنا بر شیوه‌نامه برگزاری انتخابات رای‌گیری تا اخذ رای از آخرین نفر حاضر در شعبه‌های اخذ رای ادامه خواهد داشت.

با توجه به پایان زمان رای‌گیری از ساعت ۲۴ پس از ورود همه افرادی که در نوبت رای دادن حضور داشتند به محوطه شعبه‌های اخذ رای، درهای شعب بسته شده است. اما فرآیند رای‌گیری کماکان در شعبی که رای‌دهندگان حضور دارند ادامه دارد.

طی ساعات پایانی رای‌گیری در شهرهای مختلف مازندران شاهد حضور تعداد زیادی از رای‌دهندگان بودیم که سبب شد صف‌های رای‌دهندگان در مقابل شعب تشکیل شود.

در شعبه‌های روستایی که از ساعت ۲۱ به بعد مراجعه‌کننده‌ای نداشتند شمارش آرا از ساعت ۲۲ با حضور عوامل اجرایی و ناظران آغاز شد. اما در همه شعبه‌های شهری استان رای‌گیری تا ساعت ۲۴ ادامه یافت و شمارش آرا در صورت پایان حضور رای‌دهندگان و اخذ رای از همه افراد حاضر در شعبه آغاز می‌شود. نتایج شمارش آرا نیز صرفا از طریق وزارت کشور و پس از تجمیع اعلام می‌شود.

ساعت ۲۳:۴۶ | اوج مشارکت مردم مازندران در انتخابات

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«قاسم عزیززاده گرجی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

همزمان با فرا رسیدن زمان پایانی اخذ رای، شاهد حضور پرشور مردم در شعب اخذ رای هستیم و هر لحظه بر جمعیت شرکت‌کنندگان در انتخابات نیز افزوده می‌شود.

طبق گزارش‌های دریافتی از شعب اخذ رای در استان و همچنین بازدیدهای میدانی صورت گرفته، میزان مشارکت مردم این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روند افزایشی دارد.

مردم دیار علویان در این دوره از انتخابات در مقایسه با زمان مشابه انتخابات گذشته، مشارکت بیشتری داشتند.

تاکنون هیچگونه گزارش مبنی بر تخلفات انتخابات در استان مشاهده و گزارش نشده است.

مشارکت پرشور مردم در انتخابات اقتدار بیش از پیش نظام اسلامی را به همراه خواهد داشت و باعث شکست توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

ساعت ۲۳:۲۸ | فیلم | موج مشارکت شبانه مازندرانی‌ها در شعب اخذ رای

هزاران نفر از مردم مازندران در فاصله کمتر از یک ساعت مانده به پایان مهلت قانونی رای‌گیری در شعب اخذ رای حضور یافته‌اند و صفوف شبانه‌ای را برای به صندوق انداخت آرای خود تشکیل داده‌اند.

ساعت ۲۱:۴۵ | نماینده مجلس: توقع مجلس از رئیس‌جمهور منتخب تحقق وعده‌های انتخاباتی است

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«علی کشوری» نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه ،جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی:

مردم با همه مشکلات معیشتی و اقتصادی با حضور پای صندوق‌های رای تکلیف سیاسی خود را انجام داده‌اند و رئیس‌جمهور آینده نیز باید به ۲ مقوله رونق اقتصادی و رفاه معیشت مردم نگاه ویژه کند.

طبق مشاهدات و گزارش‌های رسمی تا کنون مردم فهیم کشور در دور دوم انتخابات مشارکت بیشتری را نسبت به دور اول رقم زدند. این مشارکت عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در عرصه ملی و بین‌المللی دو چندان کرده است.

هر چه درصد مشارکت مردم پای صندوق‌های رای بالاتر باشد، میزان تعهد رئیس‌جمهور آینده به عملی شدن وعده‌ها بیشتر و تضمین می‌شود.

به طور یقین نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر نظام مسایل مردم از رئیس‌جمهور آینده هستند و در تشکیل کابینه دولت قوی در حمایت از منافع مردم همه جوانب را مورد توجه قرار خواهد داد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرصت دوباره‌ای برای شناخت بیشتر نامزدها فراهم شد تا مشارکت‌ها افزایش یابد. مشارکت بالا در تعیین سرنوشت آینده سیاست‌های اجرایی دولت و راهبردهای اساسی خیلی اثرگذار خواهد بود.

ساعت ۲۰:۴۰ | جانم فدای ایران

مردم دیار علویان امروز جمعه با حضور پرشور پای صندوق‌های اخذ رای، حماسه‌ای جاوید در تاریخ پرفروغ ایران اسلامی ثبت و ضبط کردند و ثابت کردند که همچنان دلداده میهن، رهبری و نظام اسلامی هستند.

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

مردم مازندران در نخستین ساعات آغاز فرآیند رای‌گیری در، شعبه‌های اخذ رای حضور یافتند تا به تمام دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ثابت کنند که توطئه‌های آنان برای کمرنگ اهمیت جلوه دادن این دوره از انتخابات با شکست خفت‌باری مواجه شده است.

انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری یکی دیگر از عرصه‌های حساس است که هر ایرانی می‌تواند با رای اثرگذار خویش، زمینه‌ به وجود آمدن دولتی مقتدر با پشتوانه مردمی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کند.

برگزاری انتخابات متعدد، بیانگر حاکمیت مردم‌سالاری دینی در کشورمان است که با شور، شعور و اشتیاق وصف ناپذیری در جهت تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) و منویات رهبری، پانزدهم تیرماه را به حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل خواهد کرد.

مردم مازندران چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را با مشارکت گسترده پای صندوق‌های اخذ رای، به عرصه دیگری برای نمایش قدرت نظام تبدیل خواهند کرد تا این حضور آگاهانه و مشارکت گسترده، نویدبخش آینده‌ای پُر فروغ برای وطن اسلامی باشد.

ساعت ۱۹:۱۱ | فیلم | عروس و دامادهای مازندرانی پای صندوق‌های رای

حضور چندین زوج جوان مازندرانی در نخستین روز زندگی مشترک‌شان و با لباس عروسی و دامادی در چندین شعبه شهری و روستایی اخذ رای حال و هوای این انتخابات را در برخی شعبه‌های رای‌گیری متفاوت‌تر کرده است. در این فیلم کوتاه ثانیه‌هایی از حضور چهار عروس و داماد مازندرانی پای صندوق رای را می‌بینید.

ساعت ۱۹:۰۳ | موج جدید حضور مردم پای صندوق رای پس از خنکی هوای مازندران

گزارش‌های خبرنگاران ایرنا از شعبه‌های مختلف شهری و روستایی مازندران نشان م‌دهد که با کاهش دمای ۳۵ درجه‌ای روز جمعه و خنک شدن هوا، موج جدیدی از حضور مردم سبب ایجاد صف پای صندوق‌های اخذ رای شده است.

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

ستاد انتخابات کشور با توجه به تداوم حضور مردم در حوزه‌های رای‌گیری تصمیم گرفت زمان اخذ رای را تا ساعت ۲۰ تمدید کند و هم‌اکنون واجدان شرایطی که به دلیل گرما و شرجی بودن هوای استان از منزل‌شان بیرون نیامده بودند، پای صندوق‌های رای رفتند.

طبق اعلام رسمی هواشناسی مازندران دمای هوای امروز جمعه پانزدهم تیرماه استان ۳۳ تا ۳۵ درجه بالای صفر بود. نکته قابل توجه این که در حال حاضر حضور مردم مازندران پای صندوق‌های رای بیشتر به صورت خانوادگی شده است.

قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات مازندران نیز ضمن تایید افزایش حضور مردم در شعب اخذ رای گفت:‌ برابر اخبار دریافتی از شهرستان‌ها، میزان مشارکت مردم این استان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با مدت مشابه دور نخست، بیشتر شده است.

ساعت ۱۶:۵۲ | شعب اخذ رای مازندران مسرور از حضور حماسی مردم

امروز پانزدهم ماه تیر در صفوف شعب اخذ رای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در دیار علویان انبوه شناسنامه‌داران عاشقی را می بینی که در انجام وظیفه ملی به صندوق رای لبیک گفتند تا سرآغاز توسعه و تحول جدیدی برای رقم بزنند، تبارک‌الله به مردم غیور ایران- مازندران که برای ساختن فردای بهتر میهن حماسه آفریدند.

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

حوالی ساعت ۱۵ دقیقه عصر امروز جمعه مجدد از شماری از شعب اخذ رای در شهرستان‌های غرب مازندران بازدید داشتیم که مشاهدات میدانی حاکی است که زنان مومن و جوانان انقلابی و مردان وارسته، دسته‌دسته ساعت‌ها پس از آغاز رای‌گیری بر صفوف اخذ رای اضافه می‌شوند تا پای صندوق‌های رای رئیس‌جمهور خود را تعیین کنند.

راستی این چه حکمتی است که این مردم عاشقانه در صفوف رای با بصیرت و امید و سعی نشسته‌اند؟ این چه قدرتی است که در تمام ساعات امروز این صفوف پر از جمعیت روشنی بخش انتخابات شده‌اند؟

بی‌شک دستی در هدایت این حضور حماسی ملت سهیم است و قلبی بر این دل‌های آگاه کمین است و چشمان همه گویاست در انتخابات امروز صفحه تاریخ انقلاب اسلامی با پیروزی فرد شایسته و اصلح رنگین‌تر خواهد شد.

آری - این لوح زیبای آرای رای‌دهندگان عاشق را باید در هر جای کشور عزیزمان مجسم و مسلم ترسیم کرد و با عظمت این انتخابات سربلندی این مردم وفادار را جشن بگیریم و ترانه شادی را با تلاش و پیگیری با مردم غیور ایران به تماشا بنشینیم و بگوییم زنده باد ایران، پاینده باد ایران، پایدار باد جمهوری اسلامی.

ساعت ۱۵:۴۴ | شبکه ارتباطی مازندران در انتخابات توسط ۲۷ گروه پشتیبان پایش می‌شود

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«اسماعیل اعزی» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران:

با هدف پیشگیری از هرگونه اختلال ارتباطی و اینترنتی در فرآیند رای‌گیری شعب اخذ رای مازندران، امروز ۲۷ گروه از کارشناسان و متخصصان پشتیبانی فنی و پایش شبکه ارتباطی استان را انجام می‌دهند.

کمیته ارتباطات در حوزه انتخابات استان امروز به منظور پایش وضعیت شبکه ارتباطی استان تشکیل و اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات با بالاترین سطح پایداری شبکه انجام شده است.

چهار تیم در مناطق مرکزی، شرقی و غربی مازندران تشکیل شده و مخابرات منطقه مازندران هم با تشکیل ۲۳ تیم در مناطق ۲۲ گانه شهرستانی طی یک هفته گذشته نسبت به بالا بردن ضریب امنیت شبکه ارتباطی استان در انتخابات اقدام کرد.

پایداری شبکه ارتباطی استان در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد است و تا پایان انتخابات این روند پایش و پشتیبانی فنی ادامه خواهد داشت.

تیم‌های پشتیبانی فیبر نوری، نیروهای اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتباطات زیرساخت و مخابرات استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و برای انتقال ترافیک شبکه ارتباطات زیرساخت استان در صورت بروز هرگونه مشکل به مسیری دیگر (پروتکشن) آمادگی کامل وجود دارد.

ساعت ۱۵:۰۵ | فیلم | شوق انتخاب در مازندران

مردم شهرهای مختلف مازندران از صبح امروز -جمعه- با حضور در شعب اخذ رای انتخاباتی پرشورتر از روز هشتم تیر را رقم زده‌اند. تعدادی از شهروندان مازندرانی پس از انداختن رای خود به صندوق مقابل دوربین ایرنا از ضرورت شرکت در انتخابات سخن گفتند.

ساعت ۱۴:۱۷ | روند میزان مشارکت مردم مازندران در دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افزایشی شد

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات مازندران:

تا این لحظه و برابر اخبار واصله از شهرستان‌ها، میزان مشارکت مردم این استان در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مقایسه با مدت مشابه دور نخست بیشتر است.

تا زمان مخابره این خبر مردم دیار علویان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در این استان در مقایسه با دور نخست حضور بیشتری پای صندوق‌های اخذ رای داشتند.

بی‌شک مردم مازندران با مشارکت گسترده در این دوره از انتخاب، حماسه‌ای جاوید در تاریخ پرفروغ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهند کرد.

هر چقدر مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بیشتر باشد، به همان میزان نیز بر اقتدار کشورمان افزوده خواهد شد و باعث خنثی‌سازی تمام دسایس سازمان دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی خواهد شد.

در راستای تمهید مقدمات اجرای ماده واحده قانون انتخابات ریاست جمهوری، حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای انتخابات و نظارت حداکثری نامزدها بر فرآیند رای‌گیری در شعب اخذ رای و تجمیع آرای نامردها در بخش‌ها، شهرستان‌ها و ستاد انتخابات کشور، هر نامزدی می‌تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیات‌های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رای ثابت و سیار و ستاد انتخابات کشور داشته باشد.

ساعت ۱۳:۵۷ | فرمانده سپاه کربلا مازندران: مشارکت حداکثری اقتدار ایران را در عرصه‌های بین‌المللی دوچندان می‌کند

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران:

بی‌شک مشارکت حداکثری، اقتدار و عزت دوچندان ایران اسلامی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی در پی خواهد داشت.

برطرف کردن مشکلات و تبعیت محض از ولایت فقیه ۲ شاخصه‌ای است که همواره مورد مطالبه آحاد مردم از رئیس‌جمهور منتخب است که ان‌شالله با حضور پرشور و انتخاب هوشمندانه شاهد تحقق احسن این ۲ شاخصه در سطح جامعه باشیم.

امیدواریم با حضور گسترده و انتخاب آگاهانه به وظیفه خود یعنی ایجاد پشتوانه قوی برای ایران اسلامی عمل کنیم.

هر کسی علاقه‌مند به ایرانی قوی و سربلند است باید در انتخابات شرکت کند.

ساعت ۱۳:۳۳ | امام جمعه موقت ساری: فرد منتخب در انتخابات ریاست جمهوری راه شهید رئیسی را ادامه دهد

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین شفیعی دارابی امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه ساری:

امیدواریم فرد منتخب در انتخابات راه رئیس‌جمهور شهید را ادامه دهد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که سرآمد و از یادگار های انقلاب است.

حضور مردم در عرصه انتخابات از زیبایی های این موضوع مهم سیاسی است و عدم حضور ۶۰ درصداز مردم در این انتخابات باید به صورت کارشناسی بررسی شود و عوامل مختلفی در آن تاثیر گذاشته است.

کارکرد غلط مسوولان اجرایی در دوره‌های قبلی یکی از دلایل این بی‌رغبتی مردم برای حضور در انتخابات است. در مناظرات نیز از انجام نشدن کارها حرف و سخن به میان آمده است و باید با انجام امور مردم دلگرم کنیم.

مردم به خاطر امام، شهدا و رهبری پای صندوق‌های رای آمدند.

رییس‌جمهور منتخب در انتخابات دستش در دست اسراییلی‌ها و آمریکایی‌ها قرار نگیرد و در دستان مظلومان غزه و فلسطین باشد.

ساعت ۱۳:۰۵ | ایران پاینده باد

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه پانزدهم تیر همزمان با سراسر کشور در دیار علویان با شور و صلابت خاصی از حضور مردمی آغاز شده است تا مردم این منطقه فردای بهتری را برای ایران بزرگ رقم بزنند.

بر اساس تقویم جمهوری اسلامی، پانزدهمین روز ماه، یادآور خاطرات و حرکت های اجتماعی و سیاسی و عقیدتی ملی ما است که بیانگر واژه های خلق حماسه حضور به دست توانای مردم ایران و سرمشق انقلاب اسلامی و استمرار شکوهمند آن است.

امروز پانزدهمین روز ماه تیر نیز یکی از آن روزهای مهم سیاسی تاریخ ایران اسلامی است که ملت وفادار این کهن دیار، شکوه اقتدار و حماسه را ثبت و ضبط و ماندگار خواهند کرد.

در سراسر استان در برخی از شعب اخذ رای در شهرستان های مازندران شهروندان ساعت ها قبل از آغاز این همایش بزرگ ملی در شعب اخذ رای حاضر شدند تا بگویند ای ایران با کمال و شوکت و جلال همچنان با اقتدار ایستاده ای.

در صفوف شعب اخذ رای، جمعیت انبوهی از زنان و مردان را می بینی که چون قطاری به سمت صندوق های رای هدایت می شوند و نشانه ها مبین این است که موجی خروشانی از جمعیت مردمی رای دهندگان در راه است، کوچه های منتهی به شعب اخذ رای غوغای حضور مردمی بوده تا سربلندی ایران بزرگ را دوباره رقم زنند.

ساعت ۱۲:۱۰ | فیلم | حماسه حضور در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر امروز با حضور همه کارکنان پایور و وظیفه این مرکز نظامی و خانواده‌های آنان همچون جمعه گذشته شور و حالی انتخاباتی به خود گرفت و بار دیگر آدینه‌ای متفاوت در این دانشگاه علوم دریایی ثبت شد.

ساعت ۱۱:۰۸ | شور انتخاباتی مازندرانی‌ها برای خلق حماسه

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایرنا از مناطق مختلف مازندران نشان می‌دهد، روستاییان برنجکار و باغداران امروز جمعه -۱۵ تیر- همزمان با آغاز دور دوم رای‌گیری ریاست جمهوری با حضور پرشور پای صندوق‌های اخذ رای، ضمن ادای دِین، گفتند که این حضور چشم دشمنان را کور می‌کند.

مردم مازندران به خصوص مردان و زنان روستایی حضور بیشتری پای صندوق‌های اخذ رای دارند، آنان گفتند که چشم دشمنان کور، اما مسوولان بدانند که ما وظیفه خود را نسبت به نظام در اول وقت عمل کردیم، انشالله رئیس‌جمهور منتخب وظیفه‌اش را در قبال مردم به وقت آخر نیاندازد.

آنان بیان داشتند: مهم‌ترین خواسته همه مردم عملیاتی شدن وعده‌های رئیس‌جمهور آینده است و به هیچ عنوان نباید مسایل و مشکلات را به گردن دولت قبلی و یا دیگران بیاندازد.

مردم دیار علویان به این نتیجه رسیدند که انتخاب کردن بهتر از انتخاب نکردن است، چنین نگاه و رویکردی سبب شد تا امروز تمامی اقشار به خصوص کشاورزان و روستاییان استان وظیفه سیاسی و اجتماعی خود را پای صندوق‌های رای عملی کنند.

از آن جایی که طبق آمار رسمی حدود ۵۵درصد شعبه های اخذ رای در روستاهای مازندران استقرار دارد، شالیکاران که این روزها مشغول مراقبت و مدیریت آبیاری و مقابله با آفات شالیزارها هستند، به امید به بار نشستن خوشه‌های برنج و فروش مناسب محصول‌شان پای صندوق‌های رای رفتند.

ساعت ۱۱:۰۶ | فرماندار نوشهر: امروز یکی از روزهای تاریخی جمهوری اسلامی ایران است + فیلم

«رستم زرودی» فرماندار نوشهر:

امروز یکی از روزهای تاریخی جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم رییس‌جمهور منتخب برای سربلندی جمهوری اسلامی تلاش وافر داشته باشد.

ساعت ۱۱:۰۰ | شرط رای‌دهی با کارت ملی قدیمی

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«قاسم عزیززاده گرجی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:

طبق قانون رای دادن با کارت ملی قدیمی ممنوع است. افرادی که دارای کارت ملی قدیمی هستند فقط در صورت در اختیار داشتن تاییدیه ثبت احوال می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند و رای بدهند.

شمار واجدین شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر است. بیش از ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فرایند رای‌گیری در مازندران مشارکت دارند.

سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در مازندران برپا شده و طبق آمار ۵۵ درصد صندوق‌های اخذ رای به روستاهای مازندران اختصاص یافته است.

مشارکت گسترده مردم در این دوره از انتخابات، اقتدار کشورمان را به همراه خواهد داشت.

ساعت ۱۰:۱۱ | حضور حماسی‌ مردم در انتخابات بر اقتدار ایران اسلامی خواهد افزود + فیلم

امیردریادار دوم «آریا شفقت رودسری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر:

امروز مردم ایران و اهالی مازندران با حضور حماسی‌شان در پای صندوق‌های رای بر عزت و اقتدار ایران اسلامی خواهند افزود.

ساعت ۱۰:۰۵ | علی لاریجانی در روستای «لوط» لاریجان رای خود را ثبت کرد

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در یکی از شعب اخذ رای بخش لاریجان شهرستان آمل رای خود را برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران به صندوق انداخت.

علی لاریجانی که جمعه گذشته -هشتم تیر- در لاریجان رای خود را به صندوق انداخته بود امروز نیز با حضور در شعبه اخذ رای روستای «لوط» از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در انتخابات شرکت کرد.

لاریجانی رئیس سه دوره مجلس شورای اسلامی بود که در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نامزدی خود را اعلام کرده بود، اما صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تایید نشد.

ساعت ۹:۵۱ | استاندار مازندران: مردم با شور بیشتری در انتخابات شرکت می‌کنند

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«یوسف نوری» استاندار مازندران پس از انداختن رای به صندوق شعبه مسجد شکوهی ساری:

به طور حتم مردم علوی تبار در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با شور و اشتیاق بیشتری پای صندوق‌های اخذ رای حاضر می‌شوند و به نامزد مورد نظر خود رای خواهند داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حضور مردم در نخسیتن ساعت رای‌گیری پای صندوق‌ها پر شور است.

مردم با مشارکت گسترده در این دوره از انتخابات، برگ زرین دیگری در تاریخ پرفروغ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهند کرد.

مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور با حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات فراهم شده است.

تعرفه‌های اخذ رای نیز با توجه به گردشگرپذیر بودن استان و ورود مسافران و گردشگران به میزان کافی تامین شده است.

باید بدانیم عزت، دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

اینکه بتوانیم این حماسه انتخابات را در ادامه بدرقه حماسه رئیس‌جمهور شهید داشته باشیم، بسیار مهم است.

ساعت ۹:۴۱ | ثبت احوال مازندران تا پایان رای‌گیری خدمات سجلی به مردم ارائه می‌دهد

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«مجتبی فاطمی» مدیرکل ثبت احوال مازندران:

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اداره ثبت احوال استان با آمادگی کامل، خدمات مختلف سجلی به مردم این مناطق ارائه می‌دهد.

با وجود آن که بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، افراد واجد شرایط برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می‌توانند علاوه بر شناسنامه از مدرک هویتی همچون کارت ملی استفاده کنند، ولی کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان‌های مازندران امروز -پانزدهم تیر- در آماده‌باش کامل به سر برده و نسبت به ارائه خدمات سجلی اقدام می‌کنند.

رفع مشکلات شناسنامه‌ای، صدور شناسنامه المثنی و تعویض کارت ملی یا اختصاص شماره ملی از جمله خدمات ثبت احوال به شهروندان تا آخرین ساعت انتخابات پانزدهم تیر است.

ساعت ۹:۲۸ | استاندار مازندران رای خود را به صندوق انداخت

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

استاندار مازندران در نخستین دقایق آغاز فرآیند رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

یوسف نوری صبح جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در مسجد شکوهی شهر ساری در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

ساعت ۹:۱۳ | دادستان مازندران: تخلفات انتخاباتی با قید فوریت رسیدگی می‌شود

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«محمد کریمی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران:

تعدادی از قضات امروز جمعه در شهرستان‌های مازندران تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را با قید فوریت بررسی خواهند داد.

براساس دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر استقرار قضات در روز انتخابات برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، از گلوگاه تا رامسر در هر حوزه قضایی دادسراها و دادگاه‌های شهرستان‌های استان و نیز دادگاه‌های بخش‌ها یک قاضی برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی حضور دارند و آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی داوطلبان و هواداران آنها هستند.

معاون دادستان و بازپرس ویژه جرایم انتخابات در همان روز و شب به جرایم احتمالی به صورت ویژه رسیدگی خواهند کرد.

ساعت ۹:۱۱ | شهروندان مازندرانی تخلفات انتخاباتی را به هیئت بازرسی گزارش دهند

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«قاسم عزیززاده گرجی» رئیس ستاد انتخابات مازندران:

مردم استان مازندران در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی به ویژه در شعب اخذ رأی موارد تخلف را به بازرسان سیار و ثابت مستقر اطلاع دهند یا با شماره هیئت بازرسی انتخابات تماس بگیرند.

هیئت بازرسی انتخابات مازندران از ابتدای فرآیند اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه استان آماده دریافت گزارش‌های تخلفات احتمالی مرتبط با انتخابات به ویژه در شعب اخذ رأی است.

دست‌کم یک هزار و ۵۰۰ بازرس سیار و ثابت مستقر در شهرستان‌های استان با ایجاد حلقه‌های ارتباطی با هیئت استانی و وزارت کشور با حضور مستمر در شعب اخذ رأی کل فرآیند برگزاری انتخابات و تخلفات احتمالی را مورد رصد قرار می‌دهند.

مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی در شعب اخذ رأی می‌توانند علاوه بر اعلام مورد تخلف به بازرسان، از طریق شماره ۳۴۴۵۰۵۶۷ با هیات بازرسی انتخابات استان ارتباط برقرار کنند.

ساعت ۹:۰۴ | روز تکرار سرفرازی ملت حماسه‌ساز ایران

برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پانزدهم تیر به اعتقاد جمعی از مردم مازندران روز تکرار سرافرازی ملت حماسه ساز ایران است و در این روز تاریخی کم‌نظیرترین تابلوی بهار حضور مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

ملت بزرگ ایران در بعد از ادوار انقلاب اسلامی بارها در مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی در معرض آزمون سیاسی قرار گرفته و برآیندها مبین این است که در آزمون سیاسی امروز جمعه پانزدهم تیر نیز سربلند و سرفراز بیرون خواهد آمد.

اهالی دیار علویان معتقدند که در چله دوم انقلاب اسلامی، به طور قطع حضور حماسی ملت در دور دوم برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری به یکی از روزهای درخشان و ماندگار ملت ایران ثبت و ضبط خواهد شد.

این ملت وفادار در آزمون انتخاباتی هشتم تیر نیز سرافرازتر و با نشاط تر حضور یافتند و شکوفه های نوینی از شناخت و بصیرت را بارور ساختند و سبک جدیدی از حماسه حضور را به اجرا در آوردند تا قدرت و منش ایرانی پایدار و سر بلند باشد.

عظمت و شکوفایی ملت ما کم نیست و حضور و همراهی آنان در پای صندوق های رای ادوار مختلف انتخاباتی و اتحاد و همدلی و انسجام آنان بسیار چشمگیر و غافلگیر کننده بوده است.

ساعت ۹:۰۰ | شعب اخذ رای برای معلولان و سالمندان مازندران تعبیه شد

«فریبا بریمانی» مدیرکل بهزیستی مازندران:

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

۶۸ شعبه اخذ رای ویژه افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در ساختمان‌ها و اماکن مناسب‌سازی شده سراسر استان مازندران تعبیه شده است.

در همه شهرستان‌های استان، شعب اخذ رای برای افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در ساختمان‌ها و اماکن مناسب سازی شده قرار داده شد.

این اقدام با هدف سهولت در اخذ رای این افراد انجام شده و مشارکت حداکثری این قشر را به دنبال دارد.

ساعت ۸:۵۵ | قائمشهری‌ها آرای خود را در ۲۰۴ صندوق رای می‌ریزند

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

«جواد مولایی قرا» فرماندار و رییس ستاد انتخابات شهرستان قائمشهر:

۲۰۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان مستقر شد تا مردم بتوانند آرای خود را به صندوق بریزند.

در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز ۲۰۴ صندوق به شعب اخذ رای برای این شهرستان اختصاص یافته بود.

طبق ماده ۱۹ قانون انتخابات، افراد واجد شرایط با ارائه شناسنامه یا کارت ملی خود می توانند رای دهند.

ساعت ۸:۵۴ | مردم با حضور در انتخابات روزی خاطره‌انگیز را در تاریخ مازندران ثبت کنند

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

آیت‌الله «محمدباقر محمدی لایینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پس از انداختن رای به صندوق شعبه مصلای امام خمینی(ره) ساری:

مردم استان همراه با همه ایرانیان امروز برای انتخاب سکاندار امور اجرایی کشور پای صندوق‌های رای می‌روند و امیدواریم با حضور پرشور و شوق خود روزی خاطره‌انگیز را در تاریخ این استان ثبت کنند.

خدا را شکر می‌کنیم که این انتخابات در مدت کوتاه با نظم کامل برگزار شد و اکنون نیز به فاصله یک هفته پس از مرحله نخست شاهد برگزاری مرحله نهایی آن هستیم.

جمعه گذشته مردم پای صندوق‌های رای آمدند و امیدواریم که امروز پرتعدادتر و پرشورتر از هشتم تیر در شعب اخذ رای حضور یابند و برای سرنوشت و آینده کشور تصمیم‌گیری کنند.

توصیه من این است که مردم هر چه زودتر به شعب اخذ رای بروند و آرای خود را به صندوق بیندازند و با آرای خود سرنوشت مملکت را از این لحاظ که سکاندار اجرایی چه کسی باشد معین کنند. به فرموده امام خمینی(ره) «میزان رای ملت است» و مردم در تعیین آینده کشور به طور مستقیم دخیل هستند.

آرزو می کنیم هر عزیزی که از سوی مردم انتخاب می‌شود این موقعیت را به عنوان یک امانت حفظ کند و وظیفه‌اش را در قبال مردم به بهترین شکل انجام دهد و رضایت مردم را جلب کند.

خوشبختانه جوانان ما نشان دادند فهم و بصیرت بالایی دارند و در امور اجتماعی جلوتر از سایر اقشار هستند. جوانان باید بدانند آینده متعلق به آن‌هاست. قرار است در سال‌های آتی مملکت را از پدران خود به ارث بگیرند و امروز با آرای خود می‌توانند کسی که امور مملکت را در اختیار قرار می‌گیرد را در تعیین کنند.

مقام معظم رهبری فرمودند «شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است خدا کند که اینطور باشد و اگر اینطور باشد خرسندکننده است.» عمده این شور بیشتر مربوط به جوانان است و برای ما هم شیرین و خوشحال‌کننده است که شاهد حضور پرشور جوانان پای صندوق‌های رای باشیم.

ساعت ۸:۰۰ | آغاز مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران

تازه‌های خبری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در مازندران | به روزرسانی می‌شود

فعالیت سه‌هزار و ۲۲۸ شعبه‌ ثابت و سیار اخذ رای در مازندران از ساعت هشت صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مرحله دوم و گام پایانی رای‌دهی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز -جمعه- برگزار می‌شود و در فاصله یک هفته پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات که به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرای نامزد برتر به دور دوم کشیده شد، یک بار دیگر مردم مازندران همراه با مردم سراسر کشور پای صندوق‌های اخذ رای می‌روند.

بنا بر اطلاعیه‌های صادر شده از سوی وزارت کشور فرآیند رای‌گیری از ساعت هشت صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که این مهلت ۱۰ ساعته با نظر وزارت کشور قابل تمدید است.

ستاد انتخابات مازندران اعلام کرده که تعداد عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات و شعبه‌های ثابت و سیار اخذ رای در مازندران نسبت به جمعه گذشته -هشتم تیر- هیچ تغییری نکرده و ۶۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ شعبه سیار نسبت به جمع‌آوری آرای مردم در نقاط شهری و روستایی استان اقدام می‌کنند.

همچنین بر اساس داده‌های این ستاد، نزدیک به ۶۰ درصد صندوق‌های اخذ رای مازندران در روستاها قرار دارند که بیشترین میزان صندوق‌های روستایی کشور در این انتخابات به شمار می‌آید.

تغییر دیگر در انتخابات امروز نیز مربوط به جمعیت واجد شرایط است. در مرحله نخست انتخابات افراد متولد هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل امکان رای دادن داشتند و برای مرحله دوم افرادی که متولد ۹ تا ۱۵ تیر ۱۳۸۵ هستند و در یک هفته اخیر ۱۸ سال‌شان تمام شد نیز به جمعیت واجد شرایط استان افزوده شده‌اند.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای شرکت در انتخابات امروز ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر است که شامل همه افراد متولد ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha