تاکنون پرونده جرایم انتخاباتی در البرز تشکیل نشده است

کرج - ایرنا- رییس کل دادگستری البرز گفت: تاکنون پرونده‌ای با موضوع جرایم انتخاباتی در هیچ یک از حوزه‌های قضایی این استان تشکیل نشده است.

به گزارش ایرنا از دادگستری البرز، "حسین فاضلی هریکندی " روز جمعه پس از انداختن رای خود در شعبه مستقر در مصلی کرج تاکید کرد: دستگاه قضایی فارغ از جناح بندی‌های سیاسی، از منتخب مردم حمایت قانونی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه، شعب ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌های استان البرز برای رسیدگی به گزارشات و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی تعیین شد.
فاضلی هریکندی بیان کرد: از شروع فرایند انتخابات ریاست جمهوری که اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از سوی «ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان» در خصوص طرفداران نامزدها و توجیه ستادها نقش مهمی در این دستاورد داشته است.
وی در تشریح اقدامات برای مقابله، ورود و رسیدگی بدون تبعیض و اغماض به جرایم انتخاباتی متذکر شد: برای این منظور قبل از شروع انتخابات، شعب ویژه‌ای در دادسراها و محاکم بدوی و تجدیدنظر استان تعیین شد تا به سرعت و دقت، گزارشات و جرایم انتخاباتی در زمان تبلیغات، حین تبلیغات و روز برگزاری انتخابات و پس از آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

رییس کل دادگستری البرز در تبیین اقدامات انجام شده برای صیانت از آرای مردم و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله به موقع با جرایم انتخاباتی افزود: روسای دادگستری و دادستان‌های تمام حوزه‌های قضایی استان البرز در روز رای‌گیری و تا پایان ساعت قانونی اخذ رای در محل خدمت خود حضور داشته و در حدود مقررات با هیات‌های اجرایی و نظارت، تعامل و همکاری خواهند کرد، همچنین قضات شعب ویژه نیز در روز جاری در محل کار خود حاضر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha