امام جمعه موقت سبزوار: انتخابات، مقدرات چهار ساله کشور را تعیین می‌کند

سبزوار- ایرنا- امام موقت جمعه سبزوار گفت: انتخابات در واقع شب قدر نظام است که مقدرات چهار ساله کشور و مردم با آن رقم می‌خورد و بر این اساس نباید کسی در این روز بی‌تفاوت بماند. 

به گزارش ایرنا،‌ حجت الاسلام محمود شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با تاکید بر رای دادن به عنوان یک تکلیف، افزود: هرچه مشارکت در این عرصه بیشتر باشد، اقتدار و پشتوانه نظام بیشتر خواهد بود و اگر کسانی هنوز برای حضور در پای صندوق رای مردد هستند باید آنها را با گفت و گو به شرکت متقاعد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است مردم برخی مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی را احساس کنند، اما این نباید موجب قهر با صندوق رای شود، زیرا قهر کردن هیچ سودی برای آنان و کشور ندارد و حتی خسارت آمیز و زیانبار است.

خطیب جمعه سبزوار سپس یادآور شد: رای ندادن نشانه ضدیت با انقلاب و نظام نیست، چرا که درصد مشارکت مردم در انتخابات مختلف کشور تفاوت دارد و این به وضعیت و شرایط کشور بستگی دارد.

حجت الاسلام شرفی گفت: به عنوان مثال مردم در همه پرسی نظام جمهوری اسلامی که در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ برگزار شد، حدود ۹۰ درصد شرکت کردند که رای ۹۸ درصد آنان مثبت بود اما در ۱۲ مرداد همان سال در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، این مشارکت به ۵۲ درصد رسید که این کاهش آمار به معنای ضدیت این خیل بیش از ۴۰ درصدی با نظام اسلامی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: با رای امروز مردم، منتخب ملت مشخص خواهد شد، اما روز شنبه، ۱۶ تیرماه، باید روز مهر و مهربانی، الفت و تقویت رفاقت و به فراموشی سپردن همه رقابت ها باشد.

امام جمعه موقت سبزوار افزود: منتخب مردم باید برنامه هفتم را، که ترجمان سیاست های کلی رهبر انقلاب است و توسط مجلس انقلابی و دولت مردمی سیزدهم آماده شده است، به اجرا بگذارد و شرط اصلی در اجرای موفق آن، برگزیدن همکاران انقلابی، امین و کارآمد است و نباید کسانی را که با امام و انقلاب و نظام زاویه دارند انتخاب کند. آنان نباید افراد دلداده و دلبسته به دشمن بخصوص آمریکای جهانخوار باشند.

حجت الاسلام شرفی با اشاره به نزدیکی ماه محرم بر لزوم همراه شدن عزاداری های این ماه با تفکر در شکل گیری قیام سیدالشهدا تاکید کرد و گفت: عزاداری باید همراه با اخلاص باشد و اگر به قصد خودنمایی و به‌به و چه‌چه شنیدن از دیگران باشد، عمل و زحمات ما ضایع می شود.

وی همچنین با گرامی داشتن ۱۸ تیرماه، روز امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ملاک برتری جامعه اسلامی بر دیگر جوامع همین امر است که قرآن کریم نیز بدان اشاره کرده و باید همگان در اجرای این فریضه الهی مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha