۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85530061
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تکرار حماسه حضور در دیار کریمه اهل‌بیت(س)

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 85530061
تکرار حماسه حضور در دیار کریمه اهل‌بیت(س)

قم- ایرنا- مردم قم ،خاستگاه انقلاب اسلامی بار دیگر با شرکت پرشور در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ، جمهوریت نظام را به رخ جهانیان کشیدند و حماسه‌ای دیگر آفریدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساعت از ظهر گذشته و هر چه می‌گذرد بر شدت گرمای هوا افزوده می‌شود، اما صف رای دهندگان همچنان پرشور و طولانی است؛ پیر و جوان به امید فردای روشن‌تر با اشتیاق در انتظار رای دادن ایستاده‌اند.

بر اساس این گزارش، دمای بالای هوا نیز نتوانست مانعی برای حضور شهروندان پای صندوق رای شود و شور و شوق انتخاباتی همانند کل کشور در استان قم موج می‌زند؛ قمی‌های ولایتمدار در این برهه از تاریخ قرار است بار دیگر با حضور حداکثری در انتخاب رییس جمهور اصلح بار دیگر حماسه بیافرینند.

بدون تردید انتخابات امروز از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند مهر تایید دیگری بر دموکراسی در کشور باشد؛ شرکت در حماسه انتخابات نمود بارز مردم‌سالاری دینی و نقش مردم در تصمیم‌گیری برای نظام است.

به استناد آمار رسمی وزارت کشور، میزان مشارکت قمی‌ها در همه ادوار انتخابات بالاتر از میانگین کشور بوده و همواره از پیشتازان مشارکت در انتخابات بوده‌اند.

تکرار حماسه حضور در دیار کریمه اهل‌بیت(س)

تعدادی از رای دهندگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، خواستار عملیاتی شدن وعده‌های رییس جمهور آینده شدند و بر خدمت بی‌منت به مردم تاکید کردند.

تکرار حماسه حضور در دیار کریمه اهل‌بیت(س)

یکی از مردان سالمند که عکس پسر شهیدش را همراهش داشت، گفت: مردم توقع دارند مسوولان به مردم خدمت کنند و مشکلات کشور را به گردن دولت قبل یا دیگران نیندازند.

وی افزود: این جمعیتی که در صف‌های رای می‌بینیم همه نشان‌دهنده وفاداری مردم به نظام است و می‌خواهیم دولت آینده با حل مشکلات اقتصادی، پاسخ خوب و در شانی به این حضور مردم بدهند.

تکرار حماسه حضور در دیار کریمه اهل‌بیت(س)

یکی از معلمانی که در صف رای ایستاده بود نیز بیان کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی، دینی و سیاسی است؛ همه مردم باید در این تکلیف سیاسی شرکت کنند و آینده سیاسی کشور را رقم بزنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم پیشرفت کشور خود را می‌خواهند باید در این انتخابات حضوری باشکوه داشته باشند تا دولت با قدرت و پشتوانه بیشتری بتواند در مسیر شکوفایی اقتصادی حرکت کند.

یک جوان رای اولی نیز گفت: از این‌که می‌توانم در آینده کشور سهیم باشم خیلی خوشحالم و به خود می‌بالم که می‌توانم نقشی در تعیین رییس جمهور کشور داشته باشم.

وی افزود: من و تمام رای اولی‌ها با شرکت در این انتخابات، بار دیگر نشان خواهیم داد که آینده کشور برای ملت ایران مهم است و نخواهیم گذاشت دشمنان ذره‌ای بر اراده ما تاثیر بگذارند.

تکرار حماسه حضور در دیار کریمه اهل‌بیت(س)

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به اراده ملی ایرانیان، تاکید کرد: خوشحالیم که ملت ایران بااراده ملی خود نگذاشتند دشمنان کشور شاد شوند و با شرکت در انتخابات مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان زدند.

وی اضافه کرد: آینده این کشور باید به دست ملت ایران و با شرکت در انتخابات ساخته شود.

۷۴۷ صندوق رأی ثابت و سیار برای برگزاری این دوره از انتخابات در قم پیش‌بینی‌ شده‌ که ۷۶ صندوق نیز سیار است.

از این مجموع ۶۹۱ صندوق در شهرستان قم، قنوات، سلفچگان، خلجستان، ۲۹ صندوق در شهرستان جعفرآباد و شهر قاهان و ۲۷ صندوق نیز در شهرستان کهک و بخش فردو، مستقر می‌باشد.

در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۸۶۰ هزار قمی واجد شرایط رای دادن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha