مشارکت شهروندان یزدی در انتخابات مانند دور قبل چشمگیر است+فیلم

یزد- ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: مشارکت شهروندان یزدی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ماننده مرحله قبلی چشمگیر و مقداری محسوس تر است.

به گزارش ایرنا "علی اکبر عزیزی" روز جمعه در ستاد انتخابات استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: با وجود گرمای هوا در استان، حضور گسترده شهروندان در این مرحله از انتخابات در شعب اخذ رای قابل توجه است .

وی در خصوص گزارش تخلفاتی از برخی شعب افزود: در برخی شعب گزارشاتی در مورد اعمال نظر نمایندگان نامزدها با وجود آموزش‌های داده شده، اعلام شده است که در این باره تذکر به عوامل داده شد و در صورت تداوم می‌تواند منجر به اخراج این نمایندگان از شعبه اخذ رای شود.

عزیزی ادامه داد: در اطراف شعب اخذ رای نیز به صورت محدود شاهد تبلیغات نامزدها باوجود ممنوعیت تبلیغات بودیم که توسط عوامل نیروی انتظامی، تذکر داده شد و برخورد قانونی صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد افزود: رای دهندگانی که از سواد خواندن و نوشتن محروم هستند یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند، بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان می‌توانند به همراه شخصی باسواد از افراد خانواده یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی «نام و نام خانوادگی» و «شناسه نامزد» را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد اضافه کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، اسامی نامزد منتخب باید به صورت کامل و خوانا در برگه‌‎های رای قید شود تا حقی از نامزدها در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نشود.

استان یزد با مشارکت ۵۸.۱۸ درصد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جزو استان‌های برتر کشور در این دوره از انتخابات بود، میزان مشارکت استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوره قبل مجلس شورای اسلامی به ترتیب ۵۷ درصد و ۵۰.۰۲ درصد بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ۸۷۰ شعبه اخذ رای در سراسر استان یزد در حال برگزاری است و ۱۴ هزار نفر کار رای گیری را در این استان بر عهده دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha