دادستان مرکز خراسان رضوی: تشویش اذهان با گمانه‌زنی نتیجه انتخابات پیگرد قانونی دارد

مشهد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: گمانه زنی در خصوص نتیجه انتخابات که منجر به تشویش اذهان عمومی شود، پیگرد قانونی دارد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین درودی روز جمعه در اتاق وضعیت انتخابات در فرمانداری مشهد اظهار کرد: همه گروه‌ها و نهادها از گمانه زنی قبل از اعلام رسمی نتیجه انتخابات خودداری کنند.

وی اضافه کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخابات در حوزه های قضایی در استان خراسان رضوی قبل از آغاز انتخابات فعال و تلاش شده تخلفات انتخاباتی رخ ندهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون در حوزه قضایی استان تخلفات اندکی گزارش شده و با توجه به تعیین شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، این موارد به سرعت رسیدگی می‌شود.

درودی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم، پس از اعلام نتیجه انتخابات از شهروندان می خواهیم شادی خود را به صورت مراسم شکرانه منطبق بر شان ایام محرم برگزار کنند، حفظ شعائر دینی از واجبات است.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم این استان جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بالاترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha