هزار نماینده نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای خراسان رضوی حضور دارند

مشهد-ایرنا- مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی گفت: ستادهای ۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان نزدیک به هزار نفر نماینده برای حضور در شعب اخذ رای خراسان رضوی معرفی کرده‌اند، این افراد در همه مراحل انتخابات امروز در شعب اخذ رای حضور دارند.

کمال سرویها روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور تقریبی در هر سه شعبه ثابت اخذ رای در استان خراسان رضوی، یک نماینده از طرف نامزدهای انتخاباتی حضور دارند.

وی بیان کرد: ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات را تشویق کرده ایم که نمایندگان خود را معرفی کنند که از بین حدود هزار نماینده ۷۰۰ نفر از ستاد سعید جلیلی و ۳۰۰ نماینده نیز از ستاد مسعود پزشکیان معرفی شده اند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات، هیچ منعی برای حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای وجود ندارد و از طریق هیات‌های اجرایی به ستادهای انتخاباتی جلیلی و پزشکیان در استان اعلام کرده ایم و آن‌ها نمایندگان خود را در سامانه مربوطه ثبت و معرفی کرده‌اند.

وی افزود: برای نمایندگان نامزدها در استان خراسان رضوی کارت های ویژه صادر شده و در همه مراحل رای گیری حضور دارند، حتی در پایان کار شمارش آرا و تکمیل صورت جلسه شمارش آرا این نمایندگان حضور دارند.

سروریها اظهار کرد: حضور این نمایندگان در همه مراحل رای گیری و انتخابات برای حامیان نامزدها اعتماد قلبی ایجاد می کند و آنان اطمینان حاصل کرده که حتی یک رای هم جابجا نمی‌شود.

وی گفت: ۸۰ هزار نفر در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان فعالیت دارند که هم اکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از این تعداد اعضای هیات نظارت شورای نگهبان هستند.

به گزارش ایرنا، دومین دور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت هشت صبح جمعه، ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی آغاز شد.

تعداد شعب تدارک دیده شده برای برگزاری این دوره از انتخابات در ۳۴ شهرستان این استان، همانند دوره نخست چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اعلام شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، از مجموع شعب اخذ رای این استان، هزار و ۵۹ شعبه سیار و سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت است که برای دریافت آرای افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای در استان پیش‌بینی شده است.

مردم خراسان رضوی جمعه گذشته در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند که این رقم بیشترین نرخ مشارکت انتخاباتی در میان استان های پرجمعیت کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha