۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۸
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85530469
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حضور پرشور خانواده شهدای گلستان در انتخابات+فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - خانواده‌های معظم شاهد گلستان همگام با دیگر اقشار مردم این استان شمالی، باحضور پرشور در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور اقشار مختلف مردم گلستان امروز جمعه ۱۵ تیرماه دراین دوره از انتخابات ریاست جمهوری همانند ادوار گذشته، باشکوه و پررنگ بود.

خانواده‌های معظم شهدا در استان گلستان باحضور پرشور و حماسی خود یکبار دیگر نشان دادند که همچنان ثابت قدم در دفاع از انقلاب اسلامی، شهدای و رهبری ایستاده‌اند.

«زهرا میردار» مادر شهید «خلیل شهمرادی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خوشحالم که فرزندم در راه دفاع از اسلام و انقلاب شهید شد و اکنون اعلام می‌کنم باحضور در انتخابات همچنان پایبند انقلاب و آرمان‌های آن و راه شهیدان هستم.

وی افزود: با دیدن جوانان و دیگر اقشار مردم که حضور پرشور در انتخابات داشتند خوشحال شدم که راه فرزند شهیدم و دیگر شهدا همچنان توسط مردم ادامه دارد.

«گلدسته نوری» همسر شهید «بشیر نوری» هم در گفت و گو با ایرنا گفت: بااینکه کسالت داشتم اما برای سهیم بودن در سرنوشت کشور وظیفه خودم دانستم که در انتخابات حضور یابم.

وی خاطرنشان کرد: همسرم و دیگر شهدا بیشتر در دوران هشت سال دفاع مقدس بخاطر دفاع از انقلاب و با خون خود پای جمهوری اسلامی را امضا کردند و امروز هم اقشار مختلف مردم با حضور پرشورشان امضای دیگری بر راه شهدا زدند.

«معصومه حسینی» خواهر شهید «عظیم حسینی» هم به ایرنا گفت: برای حفظ ارزش‌هایی که شهدا در راه آن گام برداشته امروز در پای صندوق رای حاضر شده و این راه را ادامه خواهم داد.

وی افزود: حفظ آبروی نظام و ادامه راه شهدا با حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای، بار دیگر ثبت و به جهانیان عشق به وطن نشان داده شد.

«ستاره نوغانی» همسر شهید «مهدی عسگری» هم بیان کرد: به عنوان یک ایرانی و مسلمان بر خود واجب دانستم که همانند گذشته در انتخابات حضور داشته باشم.

وی افزود: خانواده معظم شهدا در کنار دیگر اقشار جامعه همواره پای کار انقلاب و نظام بوده و تا پای جان خواهند بود و وفاداری خود را امروز یکبار دیگر با شرکت در انتخابات نشان دادند.

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم انتخابات چهاردهم نیز هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha