۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85530029
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تکمیل حماسه حضور گلستانی‌ها برای سربلندی ایران

گنبدکاووس- ایرنا- مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از ساعت هشت صبح امروز (جمعه) همگام با سراسر کشور در گلستان درحال برگزاری است، باحضور باشکوه اقوام و مذاهب اسلامی ساکن این استان شمالی، رنگ و بوی حماسی گرفت و اهالی نگارستان ایران درحال تکمیل مشارکتی ماندگار در مهمترین رخداد سیاسی کشور هستند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، بخش زیادی از هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده در مناطق شهری و روستایی گلستان شاهد حضور قابل توجه مردمان این استان از اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در این استان از جمله «فارس‌ها، ترکمن‌ها، محلی‌ها، سیستانی‌ها، بلوچ‌ها، آذری‌ها، کُردها، قزلباش‌ها، شاهرودی‌ها و قزاق‌ها» دقایقی قبل از بازگشایی شعب و آغاز رسمی رای گیری بودند.

باشروع رسمی رای گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم برتعداد رای دهندگان از اقشار مختلف «کشاورز، کارگر، کارمند، فرهنگی، کاسب و بازاری، بانوان خانه دار، دختران و پسران جوان و رای اولی، پیرمردها و پیرزن‌ها، جانبازان و معلولان، ورزشکاران و علما و روحانیون» افزوده می‌شد.

اهالی نگارستان ایران با چهره‌هایی بشاش، لبخند برلب و خشنود و در حین حال مصمم و با اراده در شعب اخذ رای حاضر می‌شدند فرقی هم نمی کرد چه سن و سالی دارند جملگی می‌گفتند برای اعتلای ایران اسلامی، سهیم شدن در سرنوشت کشور و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند.

آنان حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری را مایه سربلندی و عزت ایران اسلامی و پشتوانه‌ای محکم برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور (رئیس جمهور) می‌دانستند و برلزوم انتخاب نامزد اصلح که بتواند مشکلات جامعه را سرو سامان دهد و شجاعانه از استقلال و عزت کشور در مقابل هرگونه نگاه چپ و تجاورز احتمالی دشمنان صیانت کند، تاکید کردند.

تکمیل حماسه حضور گلستانی‌ها برای سربلندی ایران

اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در استان گلستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی و دیگر شهدای سانحه سقوط بالگرد در ۳۰ اردیبهشت امسال، از رئیس جمهور منتخب خواستند ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار، سردار شهید سلیمانی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی و نیز پیرو منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

یکی از اهالی قوم ترکمن استان گلستان هم با ابراز شادمانی از اینکه ایرانی بوده و در سرنوشت کشورش سهیم است به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت پرشور مردم در انتخابات مایه افتخار و سربلندی ایران است و همه افراد جامعه باید نسبت به این مهم احساس مسوولیت کنند.

داود تجدد یلمه که معلم بازنشسته است و به همراه همسرش در یکی از شعب اخذ رای گنبدکاووس حضور یافته بود، افزود: مردم با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، سرنوشت چهار سال آینده کشور را رقم خواهند زد.

یکی از بازاریان گلستان هم که در ساعات اولیه به اتفاق همسرش در یکی از شعب اخذ رای این استان حضور یافته بود به خبرنگار ایرنا بیان داشت: شرکت در انتخابات یک تکلیف دینی و شرعی و پیروی از ولایت فقیه است.

حسن پورعلی با دعوت از واجدین شرایط برای شرکت در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، افزود: رئیس جمهور منتخب باید شبانه روز و همانند شهید رئیسی برای مردم و کشور کار کند.

وی اضافه کرد: هر رای ملت ایران تیری بر چشم دشمنان است و برای کور کردن دشمن همه ما باید پای صندوق های اخذ رای حضور یابیم.

فاطمه‌زهرا رستمی دیگر شهروند گنبدی هم گفت: شرکت در انتخابات به منزله مشارکت در تعیین سرنوشت آینده خودمان و فرزندانمان است.

وی افزود: هرکس که قلبش برای آینده کشور و فرزندانش می‌تپد باید همانند رهبر معظم انقلاب در انتخابات شرکت کند.

شهروند دیگری از اهالی گلستان هم شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و دینی افراد دانست و اظهار کرد: اسلام و کشور را دوست دارد و به همین خاطر همیشه در انتخابات شرکت کرده و می‌کنم.

محرم طلوعی رازلیقی که ۸۰ سال دارد، افزود: انتخابات ریاست جمهوری مهم است و مردم شجاع ایران باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که قدر آنها را بداند.

فرزند شهید سیدمحمد حسینی دیگر شهروند گلستانی هم به خبرنگار ایرنا گفت: مردم باید رئیس جمهوری انتخاب کنند که به معنای واقعی کلمه خادم مردم و کشور باشد.

کارمند بازنشسته مرکز بهداشت گلستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی و عرفی خود دانست و گفت: با پیروی از رهبر معظم انقلاب در ساعات اولیه رای خود را در صندوق انداختم تا به وظیفه خود در قبال کشور و آینده آن عمل کرده باشم.

سیداسدالله حسینی افزود: ۶۲ سال دارم و همیشه سعی کردم، اول وقت در شعب اخذ رای حاضر و رای خود را به صندوق بیندازم.

وی با تشبیه انتخابات به دوران هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: درآن دوران همه، حضور در جبهه را تکلیف خود می دانستند و امروز هم باید شرکت در انتخابات را تکلیف خود بدانند و مشارکت بالایی در این صحنه مهم سیاسی داشته باشند.

عباس دانشور دیگر شهروند گلستانی که به اتفاق همسر و ۲ فرزندش که یکی از آنها رای اولی بود، پس از انداختن رای خانوادگی در صندوق به خبرنگار ایرنا گفت: به سبب اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و سرنوشت چهارسال آینده کشور، به اتفاق اعضای خانواده‌ام حضور یافتم.

وی افزود: برای شرکت در چنین انتخابات مهمی، تنبلی و غفلت از سوی واجدین شرایط قابل قبول نیست.

تکمیل حماسه حضور گلستانی‌ها برای سربلندی ایران

سیدمرتضی حسینی ارومیه از دیگر اهالی نگارستان ایران هم پس از انداختن رای خود در صندوق بیان کرد: انتظار مردم از رئیس جمهور آینده توجه جدی به مشکلات بالاخص گرانی و تورم است.

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان گلستان، هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha